No puntueu ni contesteu els comentaris dels quatre forasters i gonelles trolls no integrats i renegats a la nostra terra. No alimenteu aquests cervellets de moscard. La ignorancia mata.
Una nova trepitjada a la llibertat de càtedra. Però la solució és senzilla: fora llibres de text.
¿Por qué no comparamos lo que pasa en otros lugares del mundo.¿Por qué tenemos la gran impresión que la adición de aprender otro idioma como el inglés, en una isla que vive depende del turismo, es para atacar el catalán? No lo entiendo para nada. ¿Hay que esperar a ser adulto para aprender con un esfuerzo tremendo lo que se aprende con facilidad de pequeño? Que el sistema educativo la política enrieda todo, no lo pongo en duda. Que los profesore tienen que poner los codos sobre la mesa y aprender el inglés, pues bienvenido a todos los que son de fuera nativos con estudios de inglés, si señores, expertos en el idioma del que hablamos, y no pueden enseñar en colegio de secundaria, a menos que certifiquen tener un nivel c1 de CATALAN. Pues si el pobre inglés tiene que superar una prueba tan alta para enseñar el inglés, ahora toca hacer lo mismo y aprender el inglés y superar un B2, y no se quejen tanto que yo lucho por ese C1 en catalán y ya puedo ser doctorado que sin el C1 no llegaré a nada. Incongruencia total.
El Govern té dret a imposar la seva política, però els professors també tenim dret a protestar pel deteriorament de l'educació pública. I convé recordar que el sistema educatiu espanyol, segons l'informe PISA, és dels tres més igualitaris d'Europa, encara que els resultats globals siguin mitjans-baixos. Això vol dir que els alumnes tenien més o manco les mateixes oportunitats d'assolir estudis superiors independentment del seu origen socioeconòmic. I això és un mèrit que no se sol valorar i que ara es perdrà: amb classes de 30 alumnes, substitucions de professors de baixa al cap de 15 dies, sense professors de suport, sense desdoblaments, etc. no es pot aprendre anglès, ni castellà, ni res. I l'educació és el futur i la prosperitat d'un país. Si en comptes d'AVEs, aeroports, Palma Arenas i Palaus de Congrerssos inútils haguessin invertit en educació, ara p'entura tendríem una Formació Professional com l'alemanya i una indústria solvent.
I com que faràn la Musica en Anglés, els nins cantarànla cançó "Money, money, money, money. money, money...."
I si deixàvem d'usar llibres de text, què no ens en sortiríem? I sabeu que hi estarien de contentes les editorials!... li farien un monument a en Bauçà.
Quin nom més acertat eñ de Dioclecià per simbolitzar el gonellisme i la extrema dreta. Tothom sap que aquest emperador mal entranyat, va assassinar molts cristiàns i cristianes , però per cada un que en matava, s´en convertien cent. Ara tots el recordam com un covard sanguinari i també perque no va poder amb els seus valents i conveçuts enemics.
Aleshores, no utilitzarem llibres de text.
@ Dioclecià: ja es veu d'una hora enfora que els banastres com ells i tu no heu viscut mai a un país democràtic. Ignorants! Aixi va Espanya, fent riure per tot el món civilitzat gràcies a governants com aquests que tan t'agraden. La politica en un estat democràtic la feim tots. I la educativa ha de sortir del col·lectiu docent, faltaria més. I si, amb lo bé que estaven anant les seccions europees.
Quin negociarro!. Jo només esper que el Sirculo Valear no hi afiqui el nàs i editi els llibres d´Història i de Llengüa.