A cuánto pagan ahora el voto de los argentinos?
Per cert, es troll "realista" gairebé la clava en un sentit: es "nacionalismo balear" no és que sigui residual, és que ni existeix ni ha existit mai. Només falangistes reciclats i gonelles d'ultratomba rallen de "pobles balears" i altres històries per no dormir. Aquí, som mallorquinistes, som menorquinistes..., som catalanistes; o, per altra banda, som suïcides o ànimes errants a mercè del que digui sa tele.
Per cert, es troll "realista" gairebé la clava en un sentit: es "nacionalismo balear" no és que sigui residual, és que ni existeix ni ha existit mai. Només falangistes reciclats i gonelles d'ultratomba rallen de "pobles balears" i altres històries per no dormir. Aquí, som mallorquinistes, som menorquinistes..., som catalanistes; o, per altra banda, som suïcides o ànimes errants a mercè del que digui sa tele.
Açò només pot servir per evitar que el PSM superi el PSOE. Mai, i repetesc MAI permetran es mitjans favorables a interessos de sa burgesia mallorquina i establerta a Mallorca que res pugui fer mal a sa seua arma política: el PP. Perquè ho entengui tothom: el PP guanya a Mallorca perquè defensa una sèrie d'interessos molt concrets (en bona part es grans hotelers). És per açò que sa gent vota un partit totalment hostil as seus interessos: els convencen que blanc és negre a base de canya canya i més canya mediàtica (a banda de sucursalisme, "favors", por...). Només així una part des votant humil (es 90%? es 95%?) es pensa que urbanitzar es Trenc o convertir Mallorca en es femer d'Europa poden ser mesures positives, o que denigrar sa llengua pròpia de Mallorca és senyal de llibertat; o es pensa que tal vegada és així, dubta... i vota es partit conservador que fa aquests disbarats. Aquest nou partit pretendrà (o plantejarà sa seua imatge en aquest sentit) fer una OPA al PP, prenent una ideologia social i mediambiental comparable a aquells; centrats a sa constitució, però "prometent" una Espanya menys hostil cap a ses senyes d'identitat pròpies. Evidentment, perquè puguin anar ocupant s'espai electoral del PP (agafar vots que ara té el PP fins a, qui sap, ocupar es seu lloc totalment! -voldran que somiem en aquest sentit-, caldrà que mitjans que defensen barbaritats mediambientals i socials facin costat a aquest partit. Tot d'una HO FARAN! Fins que vegin que en lloc de servir de crossa al PP, li poden ser hostil. Quan vegin que poden fer perillar sa seua jugueta política, el Mundo i cia. DESTRUIRAN aquest nou partit. Per què? Per què no agafen ets hotelers (i cia.) i aposten per un partit semblant però més respectuós i assenyat econòmicament (no fotem, aquests del PP s'ho carregarien tot en dos dies)? Idò perquè sempre trobaran que un partit fort com el PP té més capacitat i més poder per defensar es seus interessos econòmics que un partidet local sense cap tipus d'influència enlloc. És molt senzill: doblers-interessos-mitjans-partits. Així funcionen es partits conservadors, i per açò un partit conservador mallorquí "farà servei" mentre no suposi que el PP quedi a s'oposició. Em sap greu fer malbé il·lusions, però aquí o s'hi presenta CiU com a candidatura nacional (o una altra candidatura conservadora de caire nacional, amb influències i capacitat de convèncer grans fortunes per ser la seua eina política) o mos haurem de conformar amb el PP com a alternativa a ses forces progressistes. Si voleu alternativa, ja sabeu què heu de fer: convèncer CiU perquè esdevingui quelcom catalanista, que aposti per tota sa nació. Ho trobareu complicat, no? Mil vegades més complicat serà que Meliá, March, RIU, etc. s'abandonin a sa sort de Melià i Font.
Com diu en "Mallorca" upyd farà molts vots...però a costa del PP i PSOE ja que arreu despanya aquests dos partits estan perdent un munt de vots. Lliga convergent serà pilar clau a les futures institucions. Salut.
Estic molt il-lusionada i super contenta amb aquet pacte, trop q ja era hora q se unisin, ara q vengui en Pastor d Manacor i ja esterem complets. ¡Enhorebone a tots! crec q es illencs hem trobat lo q m'hos faltaba, un partit q defensi lo nostro.
Yo también creo que el partido decisivo a la hora de formar gobierno será UPyD. El nacionalismo balear siempre ha sido una opción muy residual
Me juego una mano que upyd doblara o triplicara en votos a esta banda. Al tiempo
I no esteis cansats de que les illes siguin el darrer mot del credo? aquest partit és la única esperança de trencar el bipartidisme, ànims
Osti! CiU presentandose a las elecciones del parlamento balear! Esto si que sería bueno! Lástima que estos burgueses catalanes tengan demasiado sentido del ridículo como para montar semejante espectáculo (al contrario que sus paisanos de ERC)