BOIB 18-9-2004 i BOIB 31-5-012 podran fer tria de llengua els alumnes d'educació infantil i excepcionalment els del primer cicle de primària si no ha estat escolaritzats previament a un centre de les Balears sostingut en fons públics. Ordena als centre a facil.litar l'annex per fer la sol.licitud de canvi de llengua i per aquests motiu els centres ja l'haviem impres i fet un grapat de fotocòpies. Eren els centres segons el BOIB els responsables d'entregar-les. No diu en cap lloc que la conselleria ha d'enviar cartes certificades a les famílies. També especifica que la tria de llengua s'ha de fer dins el periòde de matriculació que a infantil i primària són el 27 i 28 de juny, dins el sobre que han rebut les diuen als pares abans del 15 de juny ( incompleixen el BOIB? ) Els centres respectam la normativa vigent, i la conselleria? i els pares? Les recoman ses lectures del BOIB i així ens llevarien molts de problemes als centres.
I per què no dimiteixen en bloc tots els directors dels centres i deixen de fer de (mala) corretja de transmissió d'aquest Govern?
L’educació que ens espera? És prou conegut que dins la mitjana estatal, la comunitat autònoma de les illes Balears és una de les que presenta les xifres més elevades de fracàs escolar, per tant , segons això, semblaria evident que una de les prioritats a les nostres illes hauria de ser treballar per eradicar aquestes xifres. Doncs bé, en el poc temps de canvi de govern, les mesures estrella a l’educació que s’han pogut observar, han sigut les següents: - Retall en els programes d’atenció a l’alumnat amb més necessitats educatives, reducció d’atenció a la diversitat i eliminació de pla d’acolliment lingüístic per a nouvinguts. - Retard del pagament de dotacions econòmiques als centres educatius. - Eliminació dels camps d’aprenentatge. - Reducció dels equips d’orientació educativa. - Supressió de les baixes per menys de 30 dies, deixant en aquest cas els centres sense un docent per un llarg període de temps. - Increment del nombre d’alumnes per aula. - Suspensió d’alguns programes de Formació pel professorat. - Retallades i supressió de beques. - Retallades o eliminació de les ajudes a les associacions de mares i pares. Així doncs, amb aquest petit ventall de mesures, no ens queda més que demanar com es pensa millorar el sistema educatiu actual, atacant d’aquesta manera el sistema, quan precisament el que s’hauria de menester és augmentar la dotació pressupostaria en educació, per tal d’anivellar-nos a la resta de comunitats? A mi em sembla clar, primer que amb aquestes mesures, seguirem encapçalant la trista xifra de ses una de les comunitats amb més fracàs escolar, i per altra banda, sembla evident que quan José Ramón Bauzà ens parlava de autopistes de l’educació en campanya electoral, és a dir, deia que l’educació seria un pilar del seu govern, ens enganava.
Que dise la padrina, que la tengo sentada en el balansín ventándose, que lo que le pasa al pollo este de "un mallorquín" es que ha coquido una insolasión de tres pares, y que le den mucho por la espalda, de crema. Y que se piense en enroscarse la boina si sale defuera, que el sol es mu traisionero.
Increible: espera a que pasen dos añitos sólo ya verás como se te va a quedar el cuerpo.
Supòs que l'únic que podran fer a l'escola és tenir el que vol l'ensenyament en castellà en un racó diferenciat dels altres nins i atendre'l alguna estona que la resta de nins, la immensa majoria, facin alguna cosa totsols. Si no és així, no abandonaran 28 nins per atendre'n un que vol una cosa diferent, no?
Aquesta és la realitat de les escoles per al curs que ve: un percentatge mínim de de nins que volen "castellà", cap suport (al contrari, professors de suport suprimits), cap directriu més que "ja vos arreglareu com pogueu", cap idea del que realment pretenen, conflictes per aquest tema, etc. He estat molts d'anys en l'educació i MAI havia vist una DEMAGÒGIA , un NYAP i una PRESA DE PÈL d'aquestes proporcions. Ens prenen a tots per beneits.
I sa meva pregunta és, com no s'han de queixar a ses escoles, SI ENS ESTAN ROBANT LA NOSTRA CULTURA!
la cagalera que tienen los susodichos directores es que ya no pueden evitar lo inevitable porque tendrán más de una denuncia por vulneración de la ley, porque esta demostrado que durante la libre elección de lengua han existido coacciones en la matriculación, precisamente en los centros donde ahora nos quieren vender lo contrario, eso es lo que temen los docentes nazionalistas y a lo que les dá pánico enfrentarse.
"Mallorquín": d'aquí dos anys no ho sé, però d'aquí tres pegaré bots d'alegria perquè ja no tendrem aquest govern.