Tivasdan, una molt bona explicació, si senyor.
Normalment quan un protesta ho fa perque vol, el que passaés que moltes vegades no pot. Això sol passar en règims autoritaris com és ara el nostre.
Tià: No sé si t'aclariré res, però almanco sabràs la meva opinió. La colla d'en Bauçà, Bosch, Delgado i companyia, feien uns comptes i no els han sortit com esperaven. "Uns comptes fa s'ase i altres es traginer". Primer varen dir que triarien la llengua del primer ensenyament els alumnes d'infantil (només els nous) i de primer curs de primària (només els nous). Va sortir al BOIB i s'enviaren les sol·licituds a les escoles, però passats uns dies va sortir una rectificació al BOIB on deia que “on deia primer curs, havia de dir primer cicle”, la qual cosa representava que els alumnes de segon també entraven en la tria de llengua. Una vegada que acabi el termini de sol·licituds (demà dia 28 de maig) i com que veuen que els resultats prevists (15% en castellà i 85% en català) no són els que esperaven, miraran què fan. Ara es diu (no sé qui ho diu, però seria possible que ho fessin) que faran triar a tots els cursos en un intent barroer d'augmentar aquests percentatges tant decebedors per a ells. La meva opinió és que com més facin, més s'hi emmerdaran. "Sa merda com més la remenen més put". Tot això ve de què el "Sírculo Balear" que és el que remena les cireres els ha acusat de no complir les promeses electorals, ja que diuen que el programa del PP deia que triarien a tots els cursos (d'infantil, primària, secundària, batxillerat, universitat,) en un intent de què la llengua catalana desapareixi de tots els estudis. La part que no saben és que la poca gent que ha triat castellà, a poc a poc se n 'anirà desdient, refent-se i tornant enrere la tria que han fet, sobretot tal com ho està plantejant ara el conseller : Es tractarà el castellà com si fos una llengua estrangera, es treuran els al·lots de les classes per fer-los el seu platet especial, amb la qual cosa es perdran explicacions i altres coses que es faran en aquell moment en la classe "normal". Algú pensava que posarien més personal? Il·lusos que som tots!
Aquesta gent del PP amb els seus atacs a la llengua provoca aquestes reaccions de protesta. Necessita més que mai un enemic, ser la víctima. Siguem vius, no caiguem en la trampa: protestem, cantem, xiulem, cridem, facem casserolades, però no utilitzem mai la violència. La violència per ells.
Toni Soler a l'Ara: "Si el PP a Catalunya intenta humiliar novament la llengua del país, com a càstig per no haver desaparegut del tot quan li tocava, és a dir, quan els pares d’alguns dels dirigents del PP remenaven les cireres i en algun cas, el sabre, és perquè cerca de fer mossegar l’esquer. "El fet és lamentable, però se’n deriven conclusions molt reveladores: fer bascular el debat català cap a l’idioma i la identitat –temes que històricament considerava “que no interessen a la gent”– I no n’hi ha per menys: la credibilitat del govern de Rajoy està per terra, Per tant, Sánchez-Camacho i companyia necessiten –ho necessiten imperiosament– que no es parli del pacte fiscal, ni de res que tingui a veure amb el malmès benestar de la població catalana. "Als populars els surt molt més a compte atiar el conflicte lingüístic, amb l’esperança que algú mossegui l’esquer, la cosa pugi de to i es confirmi la falsa premissa que la sobirania és una amenaça per a la convivència. És el que han fet tota la vida els bombers piròmans, és el que ha fet Esperanza Aguirre, a tota portada, per què tapi els milers de milions d’euros que ens costarà Bankia. Obra matussera no vol dir que no sigui perillosa, tractant-se del futur de l’idioma i de la cohesió nacional. Tant de bo a Catalunya no hi hagi gaire gent prou beneita per caure en aquesta trampa."
I que havien de ser si no lliures i voluntàries?
Idò si les protestes són lliures i voluntàries, pots continuar anant de poble en poble, i et rebran amb protestes "lliures i voluntàries" no ho dubteu, senyor president.
MAYURQI: يتحدث لغة إمبراطورية
Eivia tot Eivissa,quina gentada,ara be, em pensava que Eivissa estava mes poblada,nomes ei viven cincuante persones,quina sort y quina tranquilitat
Bauzá dimissió. És un inútil i un mentider.