Benvolguts polítics d'aquesta, la nostra terra, Ens trabam novament davant el problema que suposa mantenir el nostre transport públic, un transport que per altre banda, necessita millorar a les totes, i sobretot a la comarca de Llevant. Amb aquest escrit, m'agradaria deixar present la meva decepció envers aquest govern, que en principi vol ajudar als emprenedors. Doncs bé, idees per aquest govern, envers el Tren d'Artà: Primera: Oferir l'explotació de la línia a una empresa privada, per un període "x". Segona: Oferir la possibilitat de que els vagons, estiguin exponsoritzats. Són un espai adequat per fer publicitat. Tercera: Invertir en transport públic, també ajuda al desenvolupament turístic. Vos imaginau la quantitat de visitants que podrien gaudir, de la bellesa del paissatge, cultura, gastronomia....de la comarca del LLevant.
Amb la que està caient, a un pas del desstre econòmic més gran dels últims 200 anys en aquest país i aquests ingenus i indocumentats demanant el tren de nous rics,perquè no pensen com fer un transport públic per ajudar a sa gent a moure's per s'illa i menys inauguracions i previsions de plans urbanístics per construir, una mica de respecte per sa gent necessita aquesta illa, per favor, basta de demanar per demanar sense no tenir ni idea del que costen les coses. Som una re`pública bananera, de veres.
Necesitam un bon transport públic però hem de reconèixer i deixar-nos de fanatisme que aquest tren és una irresponsabilitat que pagarem en el futur, falta molt de sentit comú en la nosotra acció política i necessitam tots fer menys discursos fàcils i eslogans que tracten d'idiotes a sa gent, crec sincerament que amb el projecte del tren de llevant mos hem equivocat i hem de ser valents per reconèixer-ho. És el que pens i som molts els que pensam el mateix.
QUan no existeixen a EUropa exemple de tren construit els últims 10 anys en un territori amb les característiques de llevant deu ser per alguna cosa... Potser millor que més d'un s'informés abans de defensar aquest tren perquè la doblerada que costa hipotecarà el transport públic de llevant durant 50 anys. Crec que aquest tren, com ho està dient tothom que té una mínima informació, és una abarració i que hi ha molts altres sistemes de transport públic molt millors per les característiques geogr`fiques i de distribució demogràfica de llevant que no aquest tren que no abarca ni el 20% de la mobilitat que és produeix a la comarca, però ja sa sap els interessos políticis i económics que hi ha darrera, que al final són interessos que estan molt lluny dels interessos dels que si volem un transport públic a llevant i dels que intentam viure a llevant sense utilitzar gaire el cotxe. Salut i que el seny arribi en nosaltres.
SI al transport públic! Per això diem NO al tren de Llevant! Volem transport públic per tothom, per tota la comarca, eficaç i competitiu amb el cotxe, que no destrueixi més el territori i no afavoreixi uns pobles per sobre del altres, basta de projectes faraònics i que fagin algú amb els impresentables d?AUMASA! el tren és l'hipoteca per un bon transport públic a llevant!!!!! a veure si posem una mica de seny i sentit comú! NO al tren de llevant SI a un bon transport públic pensat per les necessitats de sa gent i no per la dels polítics i els especuladors que els financien! NO me´s trnes, No més carreteres SI una millor gestió de les infraestrructures existents Basta de destruir Mallorca!
Mentre els països desenvolupats tenen transport públic, a Mallorca estam condemnats al subdesenvolupament. Mentre pagam la construcció d'AVE, a Mallorca no podem tenir un trenet per desplaçar-nos. Cercau dades. Cada quilòmetre d'AVE en construcció costa entre 12 i 30 milions d'euros. Cercau i calculau el que costa la construcció del nostre tren. Cercau quants quilòmetres tenen les línes d'AVE que han tancat. Tot molt instructiu.
Sr Conseller i dins un camió de porcs encara sortiria més bartat. Però resulta que al llevant també hi ha persones que paguen impots i per tant en volem els mateixos drets. Sí al tren.
A "ca" i també a aquest conseller: Visc a Marratxí i, per tant, utilitzo el tren d'Inca. Va sempre petat de gent i, precisament el que fan falta són més freqüències horàries i més bus-llançadera per acostar-nos als que vivim al nuclis de Marratxí i altres pobles de Mallorca. Es el mon a l'enrevés. No s'enteren un pebre de quines són les necessitats de la ciutadania o no se volen enterar. O sigui que ara hi haurà menys freqüències? Es una barbaritat. Una més...
resposta per el comentari ca. Encare que només siguem 3 pòbles, pagan els impostos, igual que els que viviu a palma, i voltres teniu, bus, carril bici, metro, targeta ciutadana., piscines climatitzades,conservatoris,poliesportius, etc... Noltres estam obligats a tenir cotxe per acompanyar als nostres fills, es una NECESITAT i també ens afecta directament a la nostre economia. Volem IGUALTAT
Parlem clar: Aquesta gent que opina en conta del tren de Llevant (que per altra banda té tol el dret) és per que els expropien els seus terrenys per fer l´obra.Però han de pensar que també en expropien per fer autopistes i ningú diu rès. Valdria més que protestàs pel preu infim i irreal que dónen les administracións quan ens treuen una propietat per un "bé públic", i que és una injustícia de totes totes.