Fornal, el típic exemple de mallorquinot fatxot.
Sí, la gent com jo destrueix la llengua, sóc un monstre. No ho puc evitar, vaig néixer manso i tot m'importa poc, sobretot si m'he d'entendre millor amb un altre. Radicalismes, en la meva opinió, del tipus "no cedirem" no fan més que afegir llenya al tema. Però cadascú que faci el que vulgui, que no aniré a molestar al camí de ningú...
Pepet, el típic exemple del mallorquinet mansoi que, a ca nostra, canvia de llengua davant d'un que xerra en foraster i després diu: "just era perquè això esteia entre ell i jo i m'havia parlat en castellà..."
Els espanyols que són amics nostres no s'aprofiten del fet que se'ns hagi forçat, i se'ns forci, a conèixer la seva llengua; per tant, encara que voldrien escriure aquí segur que comprenen que els comentaris s'hi han de fer en català i no hi intervindran fins que no ho podran fer en la nostra llengua -ja n'hi ha molts que assisteixen a cursets per a aprendre l'idioma-. Saben que per viure al nostre país és necessari l'ús de la llengua catalana; en canvi, els espanyols enemics encara no ho saben i els hem de fer veure que el castellà no serveix entre nosaltres.
Estau segurs que com més ens enfrontem, més ens respectaran. S'ha acabat el mallorquinet manso i "Conco Tom"! NO RESPONDRE MAI A RES EN CASTELLÀ: "Eso dueleee..., dueleee!", pensen. Clar, com que no hi estaven avesats.
Esteis un poc estigmatitzats, sincerament.
A.lot al.lotet Demasiada xenofobia para los que son diferentes. Demasiado odio.... seguro que no te toca nadie "foraster" en tu familia? se acabó la amabilidad? poner más cojones.... Menos mal que sois cuatre arreplegats que si no.... ARRIBA ESPAÑA CHAVAL
Ni a l'únic diari en català que tenim a Balears podem viure tranquils sense forasters inadaptats i pan-castellanistes, ni aquí podem, és gros això. Aquesta "bona educació" o "amabilitat" mallorquina ja fa molt d'oi, hem de començar a mostrar collons, això és un diari en CATALÀ, l'ÚNIC que tenim, i les normes haurien de dir clarament que l'única llengua permesa per comentar és la LLENGUA CATALANA. Qualsevol país del món té clar això, tots tenen ben clar que la seva llengua s'ha de respectar. Per què nosaltres hem de ser tan porucs i "simpàtics"? No els basta amb tots els diaris forasters que tenen ells, han de venir aquí a emprenyar a l'únic diari que tenim nosaltres, perquè ja se sap que el caràcter castellà consisteix precisament en això, anar fins al darrer territori possible a imposar-hi la llengua castellana per dret de conquesta. dBalears.cat, despertau, una mica més de collons, per favor.
No puntueu ni contesteu comentaris fets en una llengua altra que el català; ha començat la guerra: no es pot confraternitzar amb l'enemic que ens vol destruir. Per molta comentera que facin. Sabem que costa aguantar-se; però hi ha d'haver un canvi, a aquesta gent no li importen les nostres rèpliques, és molt més contundent el nostre silenci. Per a una situació d'emergència, accions d'emergència. Que aquí s'hagi d'escriure en català és una qüestió prèvia i que els demostrarà que aquesta llengua és útil, necessària i imprescindible.
Rafa, el típic exemple d'imperialista espanyol.