user xaume | Fa mes de 13 anys

On quedarà el decret aquell que diu que "tot ciutadà podrà ser atès en la llengua que sol-liciti ? Com pot prometre que tots els nins seran escolaritzats al centre que trien els seus pares si hi ha més demandes que places? Per lo que veig, la coherència no és el fort d'aquest element.

user guapo | Fa mes de 13 anys

SÍ que van desesperats per tenir l'absoluta que envesteixen contra la llengua d'aquesta manera tan grollera i incívica. Convendria a les illes Balears que anassin a l'oposició o que es veiessin obligats a negociar i consensuar, cosa que ara semblen incapaços de fer.

user Ulls vius i orelles dretes | Fa mes de 13 anys

Els progres volen sudamenrians i "del este" fent feina a l'Administració emperò no hi volen espanyols de la Península. Ai que ens llevaran la feina, ja ho val.

user Joan 2 | Fa mes de 13 anys

ARA A L´ADMINISTRACIO PODRAN DIR "HABLAME EN CRISTIANO"No crec que el PP faci tant com diu.Es trobaran amb manifestacions i conflictes continuus.Per l´amor de Deu,no em fan por els islamistes,em fan por els peperos.MALLORCA DESPERTA!

user Foraviler | Fa mes de 13 anys

Com es pot donar confiança a un partit polític que demana la majoría absoluta? Un govern sense capacitat de negociació i que només pot tirar endavant les seves polítiques per la via autoritària demostra que tindrà molt poc mirament amb els seus ciutadans, que tant promet de donar-lis tot. Que pasarà quan hi hagi centres on quedin dividies les voluntats per ensenyar en català o castellà als seus fills? Com ho resoldràn. I què diran als pares que després de tant pregonar per la lliure elecció de centres els comuniquin que el centre està ple i que l'han d'assignar a un altre lloc que ells no havíem triat (bàsicament el que passa ara mateix i que es lògic per altra banda). També m'agradarà saber que passarà quan els ciutadans es comencin a queixar quan els tràmits administratius es perllonguen o que no es poden fer reclamacions perquè està tan subcontractades que ja ni sabrà a quí reclamar. O per exemple que succeirà amb tota aquesta gent que necessita ajudes públiques per sortir endavant amb les seves vides. Reduïr cotxes i conselleries. Bona idea espero veure'l arribar en bici al Consolat si guanya les eleccions. Son bones mesures però no deixen de ser simbòliques i poc rellevants en les xifres microeconòmiques. Fa falta qualque cosa més. En definitiva, sí, canvi, però cap a ón? No es cap ironía, realment ho vull saber. Com pensa reduïr la xifra dels casi 90.000 aturats? Com millorarà els irrisoris sous de la majoría d'illencs que no poden ni aspirar a una vivenda? Com aconseguirem treball pels nostres mèrits i no per "enxufe"? Com pensa reduïr el fracàs escolar? Com pensa reconvertir la Platja de Palma? Això volem saber, sr. Bauzà, digui qualque cosa!

user funcionario | Fa mes de 13 anys

Por fin! Ahora toca limpiar la Administración de inútiles con nivel C de cacalán.

user Un senyor d'aquí | Fa mes de 13 anys

Els del pp volen deixar la gent d'aquí encara més desprotegida. Aquesta és la conseqüència de llevar el requisit de català per accedir a la funció pública. Els del pp volen desfer la feina feta per recuperar i conservar l'idioma propi. Els del pp volen que els prepotents de fora, que ja ens donen de vegades lliçons, encara s'envalentonin més. Els del pp no respecten les arrels del nostre poble. Els del pp treballen per mantenir les espanyes improductives. Volem això? N'hi ha que tenim clar que no, però aquestes reflexions són per a aquells que donen suport al pp perquè no els agrada la incompetència del psoE, cosa que és molt comprensible i que està ben justificada. Hi ha alternativa al bipartidisme d'obediència madrilenya: Cxl, per exemple.

user unitat de cures intensives | Fa mes de 13 anys

El mal del pp no és que sigui de dreta sinó que és antimallorquí, antimenorquí, antieivissenc i antiformenterer, en tots els sentits: no mira pels interessos d'aquestes illes, ni en l'aspecte econòmic ni en l'aspecte cultural. Obeeixen el que els dicten des dels despatxos de Madrit. El tema essencial no és dreta o esquerra sinó aquí o allà.

user Pere | Fa mes de 13 anys

Totalment d'acord amb els comentaris que feis. Una cosa és certa, a la fi, aquesta gent s'ha llevat ses caretes i el que en surt és la dreta més extrema que darrera el discurs de la llibertat amaga un menyspreu radical cap a la diferència, cap a la democràcia, cap a la diversitat, cap a les cultures minoritàries. El que més m'emprenya no és que ho faci en bauzà o en delgado, el problema és que aquells individus del PP que sempre s'han omplert la boca de moderació, de sentiment regionalista, de respecte envers la nostra llengua s'han ficat la llengua dins del cul per no perdre les oportunitats i prebendes que ara, pot ser, tendran. Són uns personatges sense cap classe d'ètica, gats de poder, amb una baixesa moral esfereidora i, el que és pitjor, renegats a la seva pròpia terra. Així s'enfonssin dins del fang!

user Joana | Fa mes de 13 anys

Si eliminen el requisit del català, per accedir a l'administració pública, els opositors, i els qui estan a les borses de treball, hauran de competir amb tots els treballadors de la península; això suposarà que venguin més treballadors castellanoparlants i que hi hagi més atur pels d'aquí.