Les coses són complexes. També és un gran admirador i estudiós del Tirant lo Blanc. http://www.vilaweb.cat/noticia/3786662/vargas-llosa-sorpres-nobel.html
Fa perboquera veure com surten de davall les pedres tots els que defensen la infinita divisibilitat de la llengua catalana, a defensar ara l'espanyolitat d'aquest peruà que escriu, per descomptat, en peruà; que com en Delgado, Bauzá i companyia no dubt que assumeixen, és un idioma totalment distint al castellà. Per tant, tret de què compta amb passaport espanyol, no som capaç d'entendre què hi té a veure aquest premi amb Espanya. En no ser, és clar, que el proper president d'aquesta terra i els que pensen com ell, siguin una guarda d'àngels exterminadors. Déu em guard d'aquests mals pensaments.
Me gustaría que alguien me indique donde ha escrito algo contra el catalán, por que yo jamás he leido nada, y leo habitualmente sus artículos en el País. Por otra parte el Nobel de Literatura se da por la calidad literaria no por las opiniones políticas. Os recomiendo que leais también La Ciudad y los perros además de las que habeis nombrado.
Aquest és el típic que des del nacionalisme espanyol va dient pel món que no hi ha res pitjor que ser nacionalista català...
Sí, va firmar una especie de "manifiesto" contra el català i els nacionalismes que promovia, si crec no recordar malament, en Savater amb en Pedro J. Quin personal i cap on va el món.
No és per ignorància o per desconeixement. Aquest home ha viscut a Barcelona.
Inquer: sí, La fiesta del Chivo és una bona novel·la, en canvi Pantaleón és d'un barroquisme exagerat. Tanmateix, a la literatura mundial -adhuc en l'espanyola- hi trobaràs coses molt millors. El tipo aquest, en Vargas Llosa, és un expolític conservador i fracassat, la virtud més precuada del qual no és escriure bé -que certament ho fa- sinó mourer-se en ambients de la "jet" internacional fent proclames antinacionalistes.
D'aquest escriptor he llegit "Pantaleón y las visitadoras" i "La Fiesta del Chivo", grans noveles. Ara bé com a persona, amb el bagatge intelectual que té, no he entes mai les seves opinions sobre la meva llengua, vull pensar que es per ignorancia/desconeixement, per tan auria de mirar que diu dels temes que no coneix i no apuntar-se el carro dels anti, només perque viu a Madrid. Tot i aixó, es un gran escriptor en llengua castellana.
Sí que ha caigut baix, aixó del Nobel.
Perboquera: meravellós! En Vargas Llosa no té dret a ser premi nobel per moltes causes, perquè no és un escriptor enginyós, ni original, ni emotiu, ni res que destaqui. Només té "palabraria". Però el pitjor és la seva arrogància, la seva pressumptuositat, el seu mirar-se el melic. És artificial i de cartró-pedra. A més de ser un anticatalanista furibund. El que tu dius: això fa perboquera!