Que feim quant els problemes conflictes, escola -familia són molt grossos i greus? també hi posau bon humor?
Estic totalment d'acord amb tot
a través de comunicats mensuals on expliquem als pares i mares les activitats que es treballaran durant el mes i soviet demanem col.laboració de la familia, portant materials o bé objectes relacionats amb la temàtica que treballarem. Això agrada molt als pares i mares perqué així saben qué fan els seus fills/es a l'escola i els ho poden preguntar i verbalitzar a casa
www.xtec.es
Treball amb les famílies Com impliquem a les famílies en el dia a dia? A l'escola es manté una relació molt directa i constant amb els pares, des de primera hora en que arriben a l'escola s'estableix una relació comunicativa per donar la informació que ve de casa, i des del centre es rep atentament. Quan marxen cap a casa, s'estableix una conversa amb l'adult que ve a recollir a l'infant refent a com ha passat el dia i tot el que ha fet. Quan fem arribar una circular a les famílies, se'ls hi dóna en mà i se'ls explica de viva veu; i qualsevol comunicació que es faci per escrit també es transmet de paraula perquè quedi clar i no hi hagi mal entesos. Malgrat tot l'esforç que fem perquè hi hagi una bona comunicació entre l'escola i les famílies, ens trobem amb molts problemes referents a la col·laboració i participació de les famílies en l'àmbit educatiu dels seus fills. El més freqüent és que quan se'ls demana alguna cosa, no col·laboren i no ho porten, i ens trobem que els que pateixen les conseqüències són els nens, que són la nostra prioritat. M'agradaria treballar la coeducació escola-família tenint en compte que a casa hi ha altres prioritats que l'educació dels petits i la seva implicació. Afegeixo un article que ha arribat a les meves mans i que reflecteix la nostra línia pedagògica i el nostre dia a dia.
Bnes preguntes que fas Begonya, quins recursos posam a l'abast dels pares?? doncs un recurs és la motivació utilitzant el seu propi fill a l'abast, i sobretot la simpatia i el bon humor del professorat tutor.
Des de l'ebm Nero Nas considerem basic pel bon funcionament de l'escola el treball amb les famílies i la seva implicació en el dia a dia de l'escola. És per aquest motiu que seria un tema molt important a treballar en el Grup. Per això ens preguntem: - Com implicar a les famílies en el dia a dia? - Com aconseguir una coeducació família escola quan a casa hi ha unes altres prioritats? - Quins recursos posem a l'abast dels pares per tal que s'impliquin en l'educació escolar?
les famílies no fan el millor per participar sobre l'educació dels seus fills...
El que diu en Lladonet és encertat, i el que dius Xisca és del tot cert, perquè si els pares i els mestres passam de tot, qui és el que s'encarrega de l'educació?
Trob que arrel d'aquest escrit s'ha encetat un diàleg informatiu molt profitós per a tots i per a totes. La relació família-escola és bàsica per a la bona educació d'un infant, i que vagin pel mateix camí. És molt important que els pares donin suport al professorat, mentre aquest no faci alguna cosa molt greu, perquè això ajuda que el nin/a li tengui el respecte que es mereix. Som mare, i em preocupa molt aquest tema. Esper trobar-me bons professionals en el camí escolar del meu petit, el meu marit i jo intentarem fer el que toca i estar en el lloc que toca sempre que poguem, tot pel bé del nostre fill, clar.