user Joan de Balàfia | Fa mes de 15 anys

Per cert, n'Iván Cortés no és castellà o andalús de procedència?

user Conxa Forteza | Fa mes de 15 anys

Oblidau que en Grosske és de llinatge matern Fiol. Crec que dins la vida d'Eberhard ha tengut més pes el Fiol que el Grosske. I respecta a qui tracta a na Cathy Sweeney de "forastera", que s'ho faci mirar. Conec na Cathy des de fa més de 30 anys i ja des del primer moment que va arribar a Mallorca, pel seu interés en la nostra llengua i cultura, la vàrem considerar una mallorquina més. No és questió de llinatges, sinó d'amor a la llengua i a la terra on han decidit viure la gent que ha vengut de fora. Cosa que molts que critiquen a na Cathy no ho fan, escriuen en foraster. He llegit a diaris de caire espanyol que és de molt mala educació escriure en català comentaris i les respostes als comentaris escrits en català són molt grollers, en canvi al DB ho poden fer en foraster sense cap problema. Qui són els intolerants? per cert crec que no és cap tara que na Cathy sigui d'Esquerra Republicana, el meu llinatge és Forteza, ben mallorqui, som del PSM, però a Catalunya on visc vot ERC, quin problema hi ha?

user Joan de Balàfia | Fa mes de 15 anys

Hauríeu de veure ses llistes d'alumnes d'alguns instituts, si no tots, d'Eivissa (i supòs que es de Formentera també), en què es llinatges genuïnament eivissencs són gairebé minoria i que es boixos en qüestió que tenen llinatges forans no són de famílies que duen aquí un parell eivissenc (lo mateix que un parell mallorquí) de generacions sinó que en no pocs casos són directament fills de gent que fins i tot no entén es català i que ells, en canvi, majoritàriament el parlen. Es problema, ara com ara, és s'ambient castellanitzat fora de s'escola

user Un qui sap llegir | Fa mes de 15 anys

Estimats de pell prima i bot àgil, sigui quin sigui el vostre llinatge: Joan Melià, en el seu article, demostra que no hi fa res el lloc de naixement ni la procedència familiar. Que tres joves que defensen la llengua catalana tenguin orígens familiars diferents és una mostra que els mallorquins i els catalanoparlants no cercam excloure ningú. D'altra banda, l'adjectiu "immigrant" no comporta cap judici de valor: fa referència a les persones que viuen a un lloc diferent d'on varen néixer.

user emprenyat | Fa mes de 15 anys

El català no es proposa com a instrument de separació, sinó precisament d'unió; no és una barrera, sinó un pont, encara que n'hi hagi que el vulguin presentar com a intransitable. NO T'HO CREUS NI TU, LLAVORS PERQUÈ SI EL CATALÀ UNEIX PRIMER HAS DE DIR ELS COGNOMS? És més important qui parla català o el fet de parlar-lo? T'has passat.

user buscaraons | Fa mes de 15 anys

Mallorquins de primera: Munar, Matas, Antich, Armengol... Mallorquins de segona: Grosske, Kellner, Sweeney... Mallorquins de tercera: Munhamad, Etoo, Yusuf... Mallorquins de quarta: Rodríguez, Gómez, López, Suárez... Mallorquins de quinta: Montoya, Amaya, Heredia... Mallorquins de sexta: exclosos socials i drogadictes del Parc de la Mar.

user adrian | Fa mes de 15 anys

Quins ous que té l'autor d'aquest article quan diu que "La procedència immigrant (estrangera i espanyola) de les joves que duen els llinatges Kellner i Sánchez, no sé si és immediata (com la de la presentadora de l'acte, Cathy Sweeney) o llunyana." Quins collons que tens, Melià. QUINA IMPORTÀNCIA TENEN AQUESTES CIRCUMSTANCIES, FILL MEU, QUINA! VAL MÉS LA SANG QUE LA INTENNCIÓ, QUE EL SOFRIMENT DELS CATALANOPARLANTS QUAN S'INICIEN AMB LA LLENGUA I NO LA PARLAN PER VERGONYA? HAUREM DE TENIR UN SEGELL AL FRONT PERQUÈ VOLTROS, ELS BONS MALLORQUINS ENS DEIUXEU VIURE?

user felip | Fa mes de 15 anys

A la Sweeney aquesta si que li ha costat trobar el seu lloc. Ha donat més voltes que una baldufa i ha acabat on havia d´acabar..

user quinamallorca | Fa mes de 15 anys

Com és possible que barrejar tres cognoms tregui l'odi de la gent?

user superespañol | Fa mes de 15 anys

Joder, sí que da de sí el catalán, mira la Sweeny, cuando llegó a las islas parecía tontita, paseando por la UIB con carita de niña que no había roto un platito y mírala ahora, dirigiendo el COFUC, joder con los progres, que bien se alimentan entre ellos, macho, que buen rollo con la OCB.