TW
0

Bon any! Amb salut i alegria, per totes les persones de bona voluntat. Per aquelles que són dolentes, plenes d’odi i mal rotllo que aquest se’ls travessi i puguin recuperar el seny... són més rendibles la tolerància, el diàleg, l’honestedat, a llarg i a curt termini. En podeu estar ben segures!

Hem acabat un any, ple d’esdeveniments... no us faré un repàs d’aquells que més destac, perquè segur que n’heu vist i llegit molts, als mitjans de comunicació, siguin audiovisuals, siguin escrits.

En començam un que ja té una data marcada al calendari, el darrer diumenge de maig, quàdruple cita electoral per als illencs. Triarem els nostres representants als Ajuntaments, als Consells i al Parlament i encara al Parlament europeu! I n’hi ha que diuen que es poden afegir dues més, si el govern minoritari de l’Estat convoca per triar diputats i senadors!

En algunes ocasions ho hem vist als telenotícies, alguns països han aprofitat una cita electoral per afegir-hi referèndums sobre temes importants, ara potser serem nosaltres qui sortirem amb una tirallonga d’urnes de colors diversos...

Tindrem una campanya electoral difícil, ja coneixem com són les campanyes al Parlament europeu, dominades per les forces estatals que ja tenen ara representants, amb tots els mitjans de comunicació interessats per les seves opinions. Les forces sobiranistes ho tindran cru, com sempre.

L’avantatge de coincidir amb les municipals, l’elecció dels representants més propers a la ciutadania, farà que hi hagi més presència als carrers dels nostres pobles, de les ciutats. L’esforç dels activistes, de les persones voluntàries que sortiran cada dia haurà d’anar encaminat sobretot a convèncer que cal exercir el dret al vot.

Amb orgull de la bona feina feta hem de recordar-la, no pensar que ja se sap i es reconeix. Els governs d’esquerres municipals, insulars, autonòmic, han tingut errades, és cert. Però aquestes no ens han de tapar els encerts que sí han dut a terme.

Des del Parlament, amb lleis importants com la 11/2016 d’igualtat de dones i homes, la de Fosses, la de Memòria democràtica, la de Canvi Climàtic i transició energètica, la de residus... per citar-ne algunes. Des del Govern, aturant les retallades injustes del govern Bauzà, en educació, per exemple, el retorn a la sanitat universal per a totes les mallorquines que viuen aquí, sigui quina sigui la seva procedència, o la Renda garantida, o l’augment de places de residències... I s’ha recuperat el CES, s’ha recuperat el diàleg social, la concertació amb les entitats del tercer sector. I més coses, no hi ha espai suficient.

Des del Consell de Mallorca s’ha aturat la importació de residus de fora, que el PP duia a cremar aquí. S’ha ampliat l’Oficina de Disciplina urbanística, s’ha invertit en ajuts als Ajuntaments, s’ha aconseguit la gratuïtat del Túnel de Sóller, s’ha treballat el Pla d’equipaments comercials, la zonificació turística, el PIAT. S’han fet efectives les competències que recull el nostre Estatut en igualtat. S’ha invertit en serveis socials com mai s’havia fet. Tenim la nostra diada, gràcies també al Consell actual.

Amb governs d’esquerres, de forces diferents que han sabut treballar juntes. Amb consensos a vegades difícils d’aconseguir, és cert. La pluralitat és un valor democràtic a preservar, hem conegut la pretesa uniformitat que dóna la majoria absoluta en altres legislatures, i francament, no és millor que la pluralitat. Perquè plural és la societat, plural també són els membres d’una família, d’una colla, d’una associació de qualsevol tipus, perquè treballar amb la pluralitat és molt enriquidor per a qualsevol demòcrata.

Fixeu-vos, no he esmentat allò que tant repetim aquests dies, «alerta, que vénen...» perquè ho hem de tenir present, és cert, però la millor manera de vèncer-los, és convèncer-nos que la gent d’esquerres, sobiranista, arrelada aquí, que pensa globalment i actua localment, creu en la democràcia de bon de veres, i exercirem el dret a triar els nostres representants amb responsabilitat.