TW
0

La repesca de Bosch. Dues teories circulen dins el PP al voltant de la repesca de l'exconseller d'Educació, Rafel Bosch, com a assessor de la Conselleria d'Economia. Ambdues tenen com a denominador comú l'aïllament de Bauzá. La primera indica que haver-lo de ficar de bell nou dins una Conselleria obeeix a l'escàs pes i força social del president, que no ha pogut influir perquè li donassin una col·locació a l'empresa privada. La segona és que Bauzá ha rebut pressions de dins del PP perquè "no deixi tirat" a Bosch, que "s'ha cremat per treure endavant els designis del Consolat en matèria lingüística". En el PP hi havia preocupació perquè Bosch no acabàs afiliat a El Pi, partit del que ja havia rebut qualque clucada d'ull.

Per què a Economia? En el PP es parlava ahir molt de per què Bauzá ha decidit enviar Bosch a Economia. L'opinió més generalitzada és que "aquesta Conselleria no té res a veure amb la qüestió lingüística". Bosch s'havia convertit en el blanc i les ires del sector més espanyolista i centralista que té influència en el PP, sobretot Bauzá i el seu entorn. Repescar-lo suposava enviar-lo al lloc més allunyat d'aquest tipus de disputes. A Economia el seu titular, Joaquín García, el destinarà a refer ponts amb els agents socials: representants empresarials, sobretot amb els comerciants, i també els sindicats.

El decret, a la barra. Representants de MÉS ja han iniciat contactes amb els sindicats per dur als tribunals el decret del trilingüisme de Bauzá. Volen que sigui una acció conjunta. Consideren que la protecció de la llengua pròpia, establerta en la Constitució i l'Estatut, quedarà molt malmesa amb aquesta nova normativa.

L'oposició cremada. A la sortida de la junta de portaveus que se celebrà ahir en el Parlament alguns diputats de l'oposició no pogueren amagar el seu malestar perquè el PP els ha atacat per afavorir "entitats afins" quan governaven en temps del Pacte. Entre aquestes entitats s'hi trobaria l'Institut d'Estudis Catalans. Aquest diputats comentaren, en to irònic, que "ningú no s'imagina que es pogués acusar el Govern central de Madrid per afavorir l'Instituto de Cultura Hispánica. És una obvietat que ho fa. Com es posaria la Moncloa si qualcú els fregàs això per la cara? Saltarien d'indignació".