Adéu al tren d'Artà
20/04/13 0:00
El Govern Bauzá renuncià ahir de manera definitiva a acabar la infraestructura de la línia ferroviària entre Manacor i Artà. Totes les obres fetes pel Govern del Pacte i que quedaren a mitges no han servit de res. Bauzá al·lega problemes pressupostaris per fer anques enrere i reconvertir la zona per on havien de passar les vies en un corredor verd. Madrid havia de pagar el projecte conforme a un conveni signat amb anterioritat, però l'Executiu actual no es distingeix per ser reivindicatiu davant el poder central. És més, l'autèntic mal del tren d'Artà és que fou impulsat per l'esquerra, i ja se sap que la defensa de l'interès general, per sobre dels partidismes, no és el que més distingeix els llogaters d'ara del Consolat.
També a Opinió
- Intolerable: À Punt contracta un col·laborador que celebra la mort d'Ovidi Montllor
- Fan una crida a no adquirir productes d’Israel, com els comercialitzats per Illa Camp o Agromart
- El temporal deixa imatges espectaculars a Mallorca: caps de fibló a la badia de Palma i calabruixada a Puigpunyent
- El Triatló de Portocolom amaga el català
- El Col·legi Pedro Poveda celebra la vintena edició del seu Certamen Literari
3 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Totalmente falso. El auténtico mal del tren de Artá, no es que fuera impulsado por un gobierno de izquierdas. Si un proyecto es bueno, a la ciudadanía le importa un pito quién lo ha puesto en marcha. El proyecto era totalmente irrealizable, pues jamás hubiese sido rentable. Además no había dinero sobre la mesa. Los convenios firmados y las promesas no sirven para nada. Comprar sin dinero, es acto de irresponsables. Basta ver los trenes comprados (otro espectáculo lamentable), que ni están pagados ni sirven para nada. Digamos las cosas por su nombre y no en base a ideas fijas. Pero de los responsables, no se sabe nada. Han callado como muertos. Y en cuanto al de más abajo decirle lo siguiente: Se reanudó la línea de Manacor, pero de tan mala manera que hubo descarrilamientos incluídos. Tuvo que ser el PP, quien soluciono aquellos disparates.
És que es qui tracten tan malament sa línia Palma-Inca són es mateixos que avorten sa Manacor-Artà i jo crec que ho fan pes mateix motiu: perquè tothom es moga en vehicle privat motoritzat
Tal vegada la impotència la vàrem respirar quan es va començar un projecte sense cap ni peus. Un tren amb poquíssims usuaris (com es preveia que fos aquest) xapa l'illa per no res. Quan fas una infraestructura d'aquestes característiques t'ho has de pensar molt bé. Diuen que el transport públic vertebra la societat i ens fa a tots més iguals, però el tren no és l'unic transport públic. Una bona xarxa de busos amb unes bones freqüències haurien donat un servei igual o millor que el tren, amb un cost molt menor i aprofitant unes infraestructures ja fetes. Ah! i sense tornar a xapar l'illa amb més barreres. I mentre tot això passa el tren Palma-Inca (que aquest sí que té molts d'usuaris, i en podria tenir molts més si el cuidassin un poc) està mig abandonat, amb unes estacios que fan pena, sense controlar els accesos, canviant els horaris cada dos per tres, posant un transbordament a l'estació d'enllaç, utilitzant trens de tres formats diferents (tram-tren, elèctric i diésel) en una sola línia, i tantes altres coses que fan que t'ho hagis de pensar molt abans d'utilitzar-lo.