TW
6

L'any 2009, Spanair deixà la seva seu central a Mallorca i passà a Catalunya. Els nous inversors, amb el suport de la Generalitat, volien convertir, a poc a poc, l'aerolínia en la companyia de bandera del Principat. En un principi, hi va haver disgust a Mallorca perquè partia una empresa emblemàtica, tot i que tenia importants pèrdues econòmiques. S'escoltaren crítiques envers el Govern d'esquerres perquè havia fet molt poc per evitar la partida d'Spanair. Però ara a Catalunya han tocat amb les mans el duríssim preu que s'ha de pagar per intentar mantenir una companyia aèria en temps de crisi.

Els suports de la Generalitat foren enormes durant l'etapa Montilla i l'actual Executiu Mas també ha fet tots els esforços que ha pogut. Fins i tot s'ha intentat una injecció de capital provinent de Qatar. Tanmateix, el resultat final ha estat suspendre vols. L'experiència balear ensenya que, quan es tracta d'empreses aèries, la rendibilitat és fonamental i s'hi han de supeditar totes les altres qüestions. Així s'ha escrit la història recent balear.