L'any 2009, Spanair deixà la seva seu central a Mallorca i passà a Catalunya. Els nous inversors, amb el suport de la Generalitat, volien convertir, a poc a poc, l'aerolínia en la companyia de bandera del Principat. En un principi, hi va haver disgust a Mallorca perquè partia una empresa emblemàtica, tot i que tenia importants pèrdues econòmiques. S'escoltaren crítiques envers el Govern d'esquerres perquè havia fet molt poc per evitar la partida d'Spanair. Però ara a Catalunya han tocat amb les mans el duríssim preu que s'ha de pagar per intentar mantenir una companyia aèria en temps de crisi.
Els suports de la Generalitat foren enormes durant l'etapa Montilla i l'actual Executiu Mas també ha fet tots els esforços que ha pogut. Fins i tot s'ha intentat una injecció de capital provinent de Qatar. Tanmateix, el resultat final ha estat suspendre vols. L'experiència balear ensenya que, quan es tracta d'empreses aèries, la rendibilitat és fonamental i s'hi han de supeditar totes les altres qüestions. Així s'ha escrit la història recent balear.
Spanair i les Balears
29/01/12 0:00
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- Cisma a Vox: un centenar de càrrecs es rebel·len contra Abascal
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
6 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
no és coincidència que la setmana comeni amb la ministra dient que Aena seguirà sent monopoli, que seguirà afavorint madrid perquè és el centre del món i que els aeroports "no poden competir entre ells" (com si competeixen a la resta d'europa exceptuant romania), i que al final de la mateixa setmana decideixin plegar veles els d'Spanair. L'únic sentit que tenia aquesta empresa era el d'aprofitar la promesa privatizació d'Aena amb la promesa influència determinant catalana en la gestió del Prat. Qui ha enfonsat spanair ha sigut la ministra i la política que du a terme el seu partit,el més votat a balears. I així anem.
Ni Catalunya ni Balears hauríem de deixar d'ajudar empreses com Spanair si els doblers que pagam empresaris i treballadors no anassin, en gran part, a fora per finançar altres comunitats.
Pobre hombre.
Que no ens imposin el bilingüisme també en aquest fòrum: deixem sense respondre ni valorar els comentaris en espanyol. I si podem evitar de llegir-los, millor. Demostrem, amb fets, que aquí el castellà no és útil ni necessari.
O sea que a pesar de los mas de 150 millones de euros que le han dado los gobiernos nacionalistas de turno van 4000 personas al paro y nos quedamos sin la aerolínea de los "países catalanes"