L'augment de la cultura pot formar una societat més sana, més lliure i més culta, però això no implica que sigui més pacífica. Tenir un nivell elevat de coneixements i un coeficient intel·lectual alt no implica que no es pugui ser violent. Tenim molts exemples que ens ho indiquen, ja sigui al futbol, a l'oficina, a la família, a la televisió o al parlament, deixant de banda les guerres. L'escola es troba totalment influïda per la societat i, si a aquesta hi ha violència, a l'escola també: conflictes negatius, indisciplina, conductes disruptives, agressivitat, vandalisme i, ara, amb el desenvolupament de les TIC, es manifesta un mal ús d'internet, utilització perniciosa de videojocs o del mòbil quan s'empren de manera inadequada. Aquests són els mitjans amb els quals unes males persones joves venjatives, insegures, dominants, agressives, etc. es decideixen a fer-ho passar malament a altres que solen assistir a la mateixa escola, per múltiples causes, però cap de justificada. Aquesta nova forma de violència és el ciberassetjament escolar.
Les TIC i la violència escolar
16/06/10 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Una tasca important del professorat és educar l'alumnat a emprar bé les TIC. Crec que serà interessant una educació preventiva, per evitar futurs problemes, més que no una educació prohibitiva.
La mediació és un recurs molt important, per aturar tot procés de violència dins les aules, fer-ho tipus projecte,i debatre dins les aules amb assemblees pot prevenir moltes conductes desagradables. Però dins la mediació no estan previstes les TIC, les noves tecnologies sobretot l'ordinador s'ha d'usar com un llibre, com si fos una guia d'ajuda per a l'infant.