De vegades he tengut qualque conversa discrepant amb amics i coneguts sobre el tema de la delinqüència. N'he sentit més d'un que, més d'una vegada, en converses de cafè sobre temes diversos, ha dit més d'un pic que "es temps d'en Franco això no passava. Sa guàrdia civil primer ventava i llavors demanava. Així els duien a retxa." La meva resposta, més o manco sol anar així: -"bé, però si justament de vegades n'hi havia cap d'innocent, tampoc hi havia dret. Està bé que sa policia no vagi de bromes amb sos delinqüents però sempre ha de pensar que, mentres no hi hagi hagut judici, tothom és innocent. Trob que s'hauria de combinar sa feina de sa policia amb sa feina social de prevenir sa delinqüència. Tocaria haver-hi igualtat d'oportunitats per a tothom de bon de veres. Hi hauria d'haver un Servei Civil on, es qui no tenen feina ni paga d'atur, hi poguessin menjar a canvi de feines públiques". La cara dels meus amics interlocutors no sol ser de gaire convenciment.
O tots moros, o tots cristians
Palma15/08/09 0:00
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- Cisma a Vox: un centenar de càrrecs es rebel·len contra Abascal
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
"O tots moros, o tots cristians" és la traducció d'un refrany castellà. Aquí sempre s'han dit "O tots frares, o tots canonges".
Per jo no és el mateix un pobre inmigrant "mantero", que tota aquesta tropa de sangoneres que tenint bens i posició social per viure bé, encara ens roben. Jo faria una "corda de presos" amb en Matas davant seguit de n'Hidalgo i demés indesitjables.
Na Rosita Estaràs diu que cada dia mira davall el cotxe per por que els etarres no li hagin col·locat cap bomba. I nosaltres hauríem de mirar la cartera per si ella o qualque pepero ens hi ha ficat mà.
Si s'arriba a demostrar la seva culpabilitat, som de l'opinió que els haurien de ficar a tots dins un sac de patates i donar-los garrotades fins que no els quedàs cap os al seu lloc, i fins que hi hagués alè i bastó per pegar. Vuatualmón, de pocavergonyes! Branca, han de mester.