Hi ha principis permanents i eterns. El que recomana l’atac com la millor de les defenses possibles, aquests dies i en aquest petit país, ha demostrat ser viu i vàlid. Si gratam un poc tot el que ha envoltat el que la Fiscalia anomena cas Peatge, arribarem a un denunciant agreujat pel traçat de la carretera de Manacor.
Fins allà on s’ha fet públic, aquest arreplegà molta informació després de veure com la carretera asfaltava els seus terrenys productius mentre eludia rapinyar els erms de veïns pròxims als responsables polítics. Amb el feix de factures de dubtosa justificació anà a la Fiscalia però, lluny d’amagar-se, abans es presentà davant dels responsables de la malifeta a fer-los saber que el temps de la impunitat cantava la seva fi. És a dir, cap dels polítics denunciats no necessitava la interessada filtració de la Fiscalia per saber que el remenat era ben cuit.
En el cas Can Domenge no necessitam anar a la cuina perquè tot el procés ha estat publicat. La denúncia de l’agreujada empresa Núñez i Navarro, les declaracions de l’arquitecte Jean Nouvel i les dels responsables de Sacresa, l’empresa guanyadora. No cal ser un linx (ni un bisbe protector) per preveure les passes judicials ni per saber que Miquel Nadal encara no ens ha mostrat la data que figura impresa en la citació judicial a declarar i que només tenim la seva paraula per creure que són coincidents la recepció de la citació i el moviment de cadires a UM provocat per l’envit de Son Baco.
Un metge argentí, el nom del qual ni s’ho paga recordar, amb un sou més que digne i un horari laboral esquifit, acumula expedients en la Conselleria de Salut. Quan olora que la cosa s’embruta veu el cel obert en el victimisme lingüístic i adverteix (advertir no és actuar, per si qualcú tenia dubtes dels seus objectius) que se’n va de Mallorca perquè el seu sentit de la dignitat li impedeix passar per la imposició d’una prova de nivell B de català.
Les víctimes, o suposades víctimes, de la justícia cerquen excuses per no debatre els arguments de qui els denuncia. L’atac denunciant una persecució per motius polítics pensen que és una bona defensa. Almanco, davant dels crèduls.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.