No ha estat senzill, però a la fi Moncloa ha accedit a enviar 440 milions per poder dur a terme l’ampliació de les línies de ferrocarril a Mallorca. Així serà possible modernitzar el servei, que actualment funciona amb antiquades màquines de gasoil i plantejar-ne l’arribada a Artà i a Alcúdia. També, amb vista a properes legislatures, és possible que ja es comenci a pensar seriosament en el fet de reobrir l’antiga línia de Felanix, desapareguda en els anys seixanta. Ja era hora que Madrid entengués que el transport públic és fonamental per a una illa saturada de vehicles.
Però la satisfacció no és completa. De moment no hi ha suports per al tramvia de Palma. El Ministeri veu problemes pel greuge comparatiu que suposaria envers altres ciutats de la Península que també l’han demanat. Però si no arriba el finançament hi ha altres possibilitats que, sens dubte, han de preveure les institucions sense haver d’acudir a l’endeutament. Un d’ells seria la concessió privada, tal com passà en el segle passat. És possible i beneficiós per a tothom.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.