Vudú reial
Crec que és de sentit comú arribar a pensar que rere la persecució que sofreixen els qui han cremat les fotos del Cap d'Estat espanyol hi ha, en persona, el propi rei Joan Carles. Estic convençut que amb unes quantes trucades des de la Casa Reial a la Fiscalia General de l'Estat no hi hauria querelles criminals contra els incendiaris, ni demandes civils contra les ofenses a l'honor dirigides als caricaturistes de tan anomenat setmanari satíric. A part del que ens pugin semblar aquestes manifestacions; ¿és encertada la gestió d'aquest assumpte per part de la Casa Reial? ¿Contribueixen aquestes decisions legalistes a reafirmar la Monarquia, unes mesures que semblen dirigides més a la repressió que a la persuasió en el valor de la institució i en capacitat d'equilibri que pugui tenir el rei en determinades circumstàncies de crisi? Els qui cremen el rei en efígie poden haver de pagar una bona multa, amb el Codi Penal a la mà (article 491); una multa que en cas d'impagament es transforma en dies de presó, el càstig més greu dins el sistema penal. La intangibilitat del rei i la seva família ve garantida per la Constitució Espanyola, la qual cosa fa que se l'envolti d'una mena d'halo màgic, un ésser envoltat de secrets, brindat a qualsevol forma de crítica.
També a Opinió
- Bleda Runner, el distòpic muntatge audiovisual de Raphel Pherrer que parla de la situació de massificació turística que viu Mallorca
- El Pi, altres partits locals i independents preparen «una gran coalició mallorquinista» en vistes a les properes eleccions
- Ja es pot comprar la camiseta de les seleccions de futbol de les Illes Balears
- El PSIB calcula que amb el decret turístic del PP-Vox «27.000 habitatges de lloguer vacacional ja no es revertiran per a residents»
- La ‘germana’ sahrauí de Galmés
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.