Comencen a sorgir raonables dubtes sobre la idoneïtat d'alguns dels vaixells que solquen aquests mars tan delicats. Dubtam de la bona pràctica empresarial, que només cerca el benefici sense importar-li els problemes mediambientals que l'activitat tan potencialment perillosa pot provocar. Però encara dubtam molt més dels nostres governants, en els quals hem delegat la vigilància del que és fràgil patrimoni comú. Dubtam; perquè no actuen amb el rigor necessari, condicionats com estan pels oligopolis que controlen aquesta activitat. No sabem quin percentatge de complicitat han establert o si, en realitat, no poden anar més enllà en l'aplicació seriosa de la prevenció perquè el transport de mercaderies per via marítima és una activitat imprescindible que s'aturaria i causaria greus problemes a la ciutadania, si s'aplicàs una legislació pròpia de països avançats i preocupats pel medi ambient. Si és així "i jo m'ho tem" almanco se'ns hauria de tractar com a majors d'edat i explicar-nos clarament que mantenir en funcionament aquestes bombes contaminants és el preu a pagar per tenir els productes al portal i a un preu raonable, tal com exigim. Les catàstrofes anteriors serviren per elaborar una legislació europea molt més exigent en qüestions tècniques. Una legislació que s'aplica amb màniga ampla, quan s'aplica, com hem vist reiteradament.
N'hi ha que pesquen en la mar bruta
15/07/07 0:00
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.