És evident que si no comptam amb una bona xarxa de transport públic, ens veim obligats a haver d'agafar el cotxe quan ens hem d'acostar a un centre comercial per qualsevol cosa que haguem de menester. A moltes ciutats europees anar d'una banda a l'altra de la ciutat en metro resulta d'allò més còmode, pràctic i ràpid. Tan ràpid que un pot sortir per la boca de metro més pròxima a la seva destinació en qüestió de minuts, fer la feina o la compra que hagi de fer i tornar a ca seva en un temps rècord. Els qui viuen a segons quines zones de Palma o a segons quines de Marratxí (com és el meu cas), hem pogut gaudir, en certa manera, d'aquest privilegi. Si bé les freqüències de pas del tren no sempre són les que haurien d'esser, és possible sortir des Pont d'Inca, es Pont d'Inca Nou o es Figueral i arribar a la plaça d'Espanya en pocs minuts. Intentau fer-ho en cotxe a segons quines hores i vos podeu posar bé amb Déu! He arribat a tardar 45 o 50 minuts per travessar l'avenguda Antoni Maura (es Pont d'Inca) i el carrer Aragó de Palma. Si s'ha de continuar cap a una altra zona, el temps s'allarga i s'allarga... Tota una proesa de lentitud i paciència. Però el problema no s'acaba en haver travessat aquestes vies. Després ve una tasca més penosa (que pot durar un temps indefinit): cercar un aparcament per al nostre vehicle. De vegades, ni pagant l'ORA a la zona blava, ni als aparcaments subterranis és possible trobar un lloquet on deixar-hi el cotxe.
Transports públics i aparcaments
11/01/05 0:00
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- Cisma a Vox: un centenar de càrrecs es rebel·len contra Abascal
- Una cadena humana reclama una plaça i un casal públic a Son Sardina
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.