TW
0

És molt lloable la iniciaiva del Govern balear d'autobligar-se per llei a aportar almanco el 0'7% del seu pressupost a ajudes al tercer món. I també que quedin definides les zones d'actuació i la forma i objectius d'aquests suports. La cooperació amb els països pobres ha de ser transparent. S'ha d'evitar la més mínima suspicàcia que aquestes ajudes serveixin després per sustentar altres tipus d'iniciatives, siguin polítiques o empresarials. L'important és aconseguir quotes més importans de desenvolupament i reduir les diferències entre els rics i els pobres. Aquesta és la manera més intel·ligent d'intentar frenar les allaus migratòries, i també de treballar per un món més just, avui per avui immers en guerres i processos terroristes que tal volta s'haurien pogut evitar si el camí de la solidaritat s'hagués emprès molt abans.

Tot i així, la passa feta pel Govern balear ha de tenir continuïtat a moltes altres bandes. Aquest esforç només serà eficaç des de la coordinació de totes les institucions implicades. No té sentit que a deerminats indrets del tercer món l'ajuda sigui bona i efectiva i a altres sigui un fracàs dependent de qui la dóna i de la manera en què la fa efectiva.

També s'ha d'aconseguir una continuïtat amb independència de quin sigui el color del Govern de torn. És necessari un pacte d'Estat al voltant del tercer món. I no oblidar mai que el benestar de les generacions futures depèn del que se sembri en l'actualitat. Els països subdesenvolupats viuen una explosió demogràfica imparable. Això implica patiments i privacions per a milions i milions de persones. És ara quan s'ha d'alleugerir un sentiment de rancor que qualque dia es podria convertir en ira incontrolable.