És més que probable que el Govern balear i el nou govern socialista de Madrid arribin a un acord per dur a la pràctica el conveni de carreteres amb el finançament de Madrid. Si el PSOE se surt amb la seva, Matas no podrà fer gegantismes al tram d'autovia Inca-sa Pobla i és possible que s'hagi de conformar amb una carretera (en comptes d'autovia) en el segon cinturó. Però el cavall de batalla serà l'autovia Inca-Manacor. En aquest cas, existeix la ferma convicció socialista de no amollar ni un cèntim per fer aquesta infraestructrura que consideren «innecessària i que fara molt de mal al paisatge de l'illa». En realitat, si al final hi ha acord amb el Govern balear per pagar una autovia Inca-sa Pobla «més estreta i sense excalèxtrics» i s'impideix que es faci la Inca-Manacor, queda en orris l'esperit en matèria de comunicacions -i en part d'ordenació del territori- que defensa el pla territorial de Mallorca impulsat per Unió Mallorquina en el Consell. UM volia un gran eix enllaçat per autopista entre el Port d'Alcúdia a Manacor passant per Inca que servís de contrapès a la macrocefàlia de Palma. Darrere d'aquest pla hi ha també el desenvolupament dels polígons industrials d'Inca i Manacor (una doblerada, vaja). Però si no es construeix la Inca-Manacor el projecte quedarà «tocat».
Legislatura-plet
18/03/04 0:00
També a Opinió
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- L'atzarós exili de la vídua d'Emili Darder, Miquela Rovira: jugar-s'ho tot al 24 2 37
- 24 de febrer: Dia de record a les víctimes del franquisme
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.