TW
0

Tot apunta que demà el darrer Consell de Ministres de la legislatura aprovarà el nou conveni de carreteres per a les Balears. En la pràctica això suposa una doblerada per a la Conselleria d'Obres Públiques de Mabel Cabrer a partir del 2006 i fins l'any 2008, un flux de recursos que començarà a rebre quan s'hagi gastat tots els que té en aquests moments en virtut del conveni en vigor. Això vol dir que el Govern autonòmic no té cap problema financer perquè quan arribin les pròximes autonòmiques ja estiguin enllestides totes les autovies i les variants previstes, malgrat la forta contestació social. Així mateix, tot sembla indicar que Aznar donarà demà autorització per a la creació de la televisió autonòmica balear. Un projecte també polèmic que, no obstant això, tindrà tot el suport polític, jurídic, tècnic i financer per ser una realitat ben aviat.

Sorprèn que l'Executiu de Madrid frisi tant en aquestes decisions. Això entraria en contradicció amb les declaracions de molts dirigents del PP, segons els quals tenen assegurada la majoria. En realitat, aprovar aquestes mesures dos dies abans de les eleccions sona a intent d'abrigar-se abans de ploure pel que pugui passar.

En tot cas, en relació amb el Pla de carreteres i si el Govern Matas hi tindrà tants recursos, el que convendria demanar-li, ja que està absolutament decidit a construir autovies, és que aquestes resultin tan respectuoses com sigui possible amb el medi ambient i s'hi integrin, i que s'eviti l'«americanització» de Mallorca. És preocupant que amb tants de doblers damunt la taula i tan poc temps per invertir-los es deixi la sensibilitat de banda a l'hora de construir.