TW
0

La ciutat de Brussel·les intenta treure els ciutadans dels seus cotxes, juntament amb els milers de treballadors de les institucions europees que cada matí omplen les autovies, vies cintures i túnels de la capital europea per arribar al seu lloc de feina. Una nova llei belga obliga totes les empreses que tenguin més de 200 treballadors d'establir un pla de transport per al personal a partir del dia 1 de juliol. La intenció és que el pla incentivi l'ús del transport públic i la bicicleta. Per ajudar a convèncer les empreses que ara mateix debaten com s'ho han de fer, la major de les organitzacions prociclistes de Brussel·les fa visites a oficines i despatxos per oferir dos serveis als treballadors: una sessió de menys d'una hora en què es presenta informació sobre la seguretat del ciclista i es dissenyen les rutes dels treballadors interessats a realitzar els seus desplacaments més habituals sobre dues rodes. Llavors durant una setmana s'ofereixen bicicletes prestades als treballadors de l'empresa en qüestió perquè tenguin oportunitat d'experimentar amb això del transport sobre dues rodes abans de fer la inversió. Afegit a aquests incentius totes les empreses estan obligades a pagar un parell de cèntims per quilòmetre als treballadors que vagin a la feina en bicicleta i es multipliquen les vies ciclistes a la ciutat. El conjunt de departaments de la Unió Europea també ha pres la decisió d'oferir un centenar de bicicletes als seus treballadors que les vulguin emprar per desplacar-se per la ciutat. Un dels motius per a aquest canvi lent en les actituds oficials envers el transport és el nivell de contaminació a la ciutat: a Brussel·les com a altres centres, ara que han comencat a estudiar la qualitat de l'aire, s'han remut que molts dies de poc vent l'aire acumula un grau de contaminació perillós per a la salut.