TW
0

El panorama dels que produeixen pel·lícules a Europa no millora. Més aviat, amb els dubtes que hi ha sobre el futur de l'empresa propietària de Canal +, que gràcies a les subvencions del govern francès es troba darrere la majoria de les produccions europees, el futur sembla decididament pobre. Per això pot interessar una idea que ha sortit de Hollywood. El cas és que una productora ha creat una empresa que es diu Billy Dead, i s'ha creat només per treure aquesta pel·lícula, Billy Dead, com a vehicle per finançar-la. Ven accions a uns vuit euros cada una; vénen a ser accions en la producció, de les quals se'n pensen vendre gairebé un milió, per reunir els set milions de dòlars que costarà el rodatge. Els que tenguin accions llavors poden prendre part en els beneficis si Billy Dead és un èxit de taquilla. I també poden perdre tot el que hi han posat si la cosa va malament, si passa molt de pressupost, si el protagonista abandona a mitjan filmació... si surt als cinemes el mateix cap de setmana que la darrera megaproducció hollywoodienca que s'endú tot el públic. Però compten amb històries d'èxit per convèncer el públic a posar-hi doblers. El model de finançament que posen en marxa per rodar Billy Dead, si fos aplicable a Europa, no només facilitaria moltes més produccions pròpies, sinó que serviria una mica de filtre: probablement les produccions més prometedores serien les que més sovint rebrien el suport dels petits inversors adeptes. El poder de les subvencions culturals i dels que les reparteixen es retallaria, amb l'efecte que la indústria cinematogràfica europea guanyaria en competitivitat, sense haver de passar a dependre de les grans fortunes de Hollywood. Però, potser amb més importància, és un model que podria canalitzar cap al cinema doblers que fins ara no han vist mai a Europa.