Senyor director:
Després de llegir les recents declaracions del nou Conseller d'Educació, Francesc Fiol Fiol, he arribat a la conclusió de la gran preocupació de l'actual Govern per la llengua castellana, com si a les nostres illes estigués arraconada i condemnada a desaparèixer.
Convendria que Fiol, pel qui sembla que un bilingüisme general del 50% seria el bo, fes una volta pels comerços de Palma a veure quants dependents l'atenen en una o l'altra llengua, que anàs al cinema a veure si troba un 50% de pel·lícules en català, que s'acosti a les llibreries a veure si es venen un 50% de llibres en català, que compri els diaris que es publiquen cada dia a Palma a veure si un 50% són en català, que miràs els rètols amb les ofertes dels distints grans magatzems a veure com estan redactats, etc.
Quan el bilingüisme català/castellà sigui com ell diu que hauria de ser, ens trobarem en el cel, no perquè el castellà estigui en perill sinó perquè el català, que és la llengua d'aquí, serà respectada, no com cal, sinó amb un mínim del 50%. Antentament.
Antoni Roig. Portocolom.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.