El transport, gran eix de la campanya

TW
0

Les diferents iniciatives i projectes sobre transport públic estan marcant l'actual campanya electoral a Mallorca. És lògic que sigui així. La saturació automobilística que pateix la major de les Balears, comparable a la de les zones més massificades del món, està fent malbé la seva imatge turística. La vella definició de «l'illa de la calma» ha quedat reduïda al no res, sobretot a la badia de Palma. És per això que el PSIB-PSOE té la clara intenció de dur el tamvia i ampliar el servei de ferrocarril, i el PSM jugarà molt fort per la instal·lació del metro. Per la seva banda, el PP vol soterrar tot el passeig marítim i l'inici de l'autopista, i UM aposta per un segon cinturó. Són receptes molt diferents, fins i tot contradictòries, però que demostren on és el gran problema de Mallorca. És el ciutadà el que ha d'elegir pensant en dos aspectes. El primer és quina, o quines, són les ofertes que podran iniciar el procés de transformació de Palma en una ciutat més habitable i tranquil·la. El segon aspecte és el del finançament. Tots els projectes són caríssims, però el ciutadà també ha d'elegir amb sentit d'espoli fiscal. La Mallorca que surti d'aquestes eleccions ha de saber exigir el que li deu el Govern central. Sense els recursos que han partit per no tornar, és impossible fer grans projectes. El transport del futur passa pel coratge dels illencs a l'hora de reclamar el que és seu.