TW
0

Diuen els entesos que la precampanya i la campanya electorals que es van acostant es caracteritzaran pels projectes estrella que presentaran els diferents partits a l'electorat de cara a les autonòmiques. En el cas del PP, les promeses poden ser grosses i molt costoses, i comptaran amb el suport de Madrid.

Preparació Els sindicats de les Balears estan disposats que la vaga general del dia 20 de juny sigui un èxit, pero aquí es troben amb l'entrebanc suplementari que coincideix amb l'inici de l'estiu i l'arribada d'importants contingents de turistes a l'aeroport. Les seves instal·lacions es podrien convertir en un dels punts més conflictius durant aquesta jornada, que s'anuncia tensa i dura.

UM El partit de Maria Antònia Munar farà grans esforços en les pròximes setmanes per intentar resoldre les disfuncions existents amb el PSM en matèria de política territorial. Si hi ha ruptura final, Unió Mallorquina no vol que sigui a causa de la seva manca de voluntat de diàleg.

Afiliats Per cert, que entre les darreres afiliacions a UM hi ha «bastants empresaris», segons afirmaren fonts d'aquest partit. En alguns casos, es tracta de persones que deixaren la militància durant la desfeta de principis de la dècada passada i que ara, paulatinament, tornen a les files unionistes. Aquest fenomen s'ha fet palès en alguns pobles i, sobretot, a Inca i també a Palma. Ara el repte és presentar candidatures allà on sigui possible fer-ho i poder ampliar al màxim el seu àmbit d'influència, ara que es preveu una pèrdua de vots per part del PP.