TW
0

El pla territorial de Mallorca que té el CIM en elaboració proposa la construcció del futur palau de congressos i del recinte firal devora l'aeroport. Però com se sap, el Govern balear té la intenció d'aixecar aquests macroprojectes al polígon de Llevant. Així mateix, Cort té previst que es pugui construir un gran complex precisament als solars de Gesa. I paral·lelament a aquesta iniciativa, els veïns de ses Veles es queixen perquè no podran gaudir de les zones verdes que en principi els havien promès. En definitiva, la zona compresa entre el polígon de Llevant i les Avingudes no només és un gran objecte de desig per part de les institucions, sinó que també es pot convertir en molt polèmic per la resistència veïnal a quedar encaixonada en una zona tan hiperpoblada.

Davant aquests condicionants, la proposta del pla territorial propiciada pel Consell de Mallorca és plena de lògica i de seny. Traslladar devora l'aeroport el palau de congressos i el recinte firal permetria per un costat crear una gran zona verda als terrenys de Gesa que podria arribar al polígon de Llevant, que es convertiria a la pràctica en una perllongació del parc de la Mar i obriria la façana marítima a les barriades de l'Eixample, començant per ses Veles. A més, s'evitaria la gran concentració de trànsit en una zona ja hipersaturada de cotxes com és l'entrada de Palma al final de l'autopista. En aquest sentit, les intencions de Cort de limitar la circulació a un parell de carrils al tram de l'autopista situat davant Gesa és del tot utòpica i incrementarà els problemes.

Per tant, concentrar palau de congressos i recinte firal a Son Sant Joan pot evitar conflictes i aportar avantatges, ja que la celebració d'esdeveniments importants allà té el gran punt al seu favor d'estar al costat de les instal·lacions aeroportuàries i, per tant, a tots els participants als congressos els resultaria més còmode accedir al palau. A més, i quan es tracti de fires, els visitants provinents de Palma ho tindran molt més fàcil acudir-hi en cotxe que si haguessin d'anar al polígon de Llevant. Així, l'aposta del CIM és la que té més visió de futur i l'única que té present un centre de Palma més habitable, però amb una perifèria dotada de serveis de primera categoria, tal com ha de ser.