He pogut saber de fonts de tota solvència "i dic de tota
solvència perquè procedeixen del partit polític (PSM) que du la
iniciativa en aquest afer", la notícia, que posteriorment m'han
pogut confirmar des del propi Ajuntament de Manacor, que Conxa Gil
i certs sectors del PSM volen cometre la major errada que mai no
s'hagi produït, fent referència al desenvolupament urbanístic.
Aquest atemptat o errada consisteix a crear una zona industrial en
els terrenys coneguts com s'Hort d'en Bosch, ubicats vora la
carretera vella de Sant Llorenç, entre el nucli urbà de la ciutat,
l'Hipòdrom i la zona esportiva de Jordi des Recó.
I per la present i mitjançant una anàlisi feta amb lògica, seny
i sentit comú, en què es detallen molts dels greus problemes i
inconvenients que això ocasionaria, vull fer reflexionar Conxa Gil
i certs sectors del PSM així com la resta de regidors, tècnics del
nostre Ajuntament i altres polítics del nostre Consell i Govern, ja
que d'ells depèn que es cometi o no l'errada o atemptat urbanístic
de referència.
1) Greus problemes de tipus mediambiental i ecològic per a la
població ja que: a) El lloc escollit es troba a escassa distància
de diverses zones residencials existents a la ciutat, així com de
sòl catalogat actualment com a urbanitzable i que es desenvoluparà
en un futur també com a zona residencial ja que té els seus drets
consolidats. S'Hort d'en Bosch no és en absolut una zona industrial
adequada, atès que es provocarien moltes molèsties i perjudicis a
tots els residents i esportistes, i el seu desenvolupament com a
sòl industrial tindria un alt risc per a la població. b) La zona
escollida està enclavada en un paratge que és, ha estat, i
continuarà sent, si no cometen tan greu errada, un dels millors del
municipi des del punt de vista agrícola, ja que la seva terra és
excel·lent per ser cultivada i disposa a més d'una gran quantitat
d'aigua. També es podria ocasionar la contaminació en els aqüífers
de la zona i molts de perjudicis a tots els terrenys pròxims que
tenen per tradició un marcat caràcter agrícola.
2) Greus problemes amb els accessos: la manca de bons accessos
és evident i causa de preocupació, ja que serien a través d'una
carretera secundària estreta i en mal estat (la carretera vella de
Sant Llorenç).
3) Greus problemes de trànsit: és de sobres conegut que totes
les indústries necessiten aprovisionar-se de materials i serveis,
cosa que faria que les indústries que s'instal·lassin en aquests
terrenys s'aprovisionassin d'altres indústries i magatzems que
estan establerts en zones molt allunyades del lloc, cosa que
provocaria un intens trànsit, tant pesant (camions i furgonetes)
com normal (cotxes), al qual s'hauria d'afegir el trànsit causat
pels usuaris i treballadors del polígon.
4) Greus problemes de competitivitat per a les indústries i
greus problemes per als usuaris, ja que es procediria a la
disgregació i partició de l'oferta industrial de Manacor.
5) Greus problemes estètics i d'impacte paisatgístic: Manacor no
necessita una zona industrial a cada punt cardinal.
Per tot això, és clar que lloc triat no és l'ideal per fer el nou
polígon.
L'anàlisi de referència no va contra el futur desenvolupament
industrial de la ciutat, ja que consider que és molt necessari
crear més sòl industrial per donar resposta a la forta demanda,
però aquest sòl s'ha de crear de manera seriosa i raonable, amb
lògica i previsió de futur.
Miquel Sansó. Manacor.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.