TW
0

He pogut saber de fonts de tota solvència "i dic de tota solvència perquè procedeixen del partit polític (PSM) que du la iniciativa en aquest afer", la notícia, que posteriorment m'han pogut confirmar des del propi Ajuntament de Manacor, que Conxa Gil i certs sectors del PSM volen cometre la major errada que mai no s'hagi produït, fent referència al desenvolupament urbanístic. Aquest atemptat o errada consisteix a crear una zona industrial en els terrenys coneguts com s'Hort d'en Bosch, ubicats vora la carretera vella de Sant Llorenç, entre el nucli urbà de la ciutat, l'Hipòdrom i la zona esportiva de Jordi des Recó.

I per la present i mitjançant una anàlisi feta amb lògica, seny i sentit comú, en què es detallen molts dels greus problemes i inconvenients que això ocasionaria, vull fer reflexionar Conxa Gil i certs sectors del PSM així com la resta de regidors, tècnics del nostre Ajuntament i altres polítics del nostre Consell i Govern, ja que d'ells depèn que es cometi o no l'errada o atemptat urbanístic de referència.

1) Greus problemes de tipus mediambiental i ecològic per a la població ja que: a) El lloc escollit es troba a escassa distància de diverses zones residencials existents a la ciutat, així com de sòl catalogat actualment com a urbanitzable i que es desenvoluparà en un futur també com a zona residencial ja que té els seus drets consolidats. S'Hort d'en Bosch no és en absolut una zona industrial adequada, atès que es provocarien moltes molèsties i perjudicis a tots els residents i esportistes, i el seu desenvolupament com a sòl industrial tindria un alt risc per a la població. b) La zona escollida està enclavada en un paratge que és, ha estat, i continuarà sent, si no cometen tan greu errada, un dels millors del municipi des del punt de vista agrícola, ja que la seva terra és excel·lent per ser cultivada i disposa a més d'una gran quantitat d'aigua. També es podria ocasionar la contaminació en els aqüífers de la zona i molts de perjudicis a tots els terrenys pròxims que tenen per tradició un marcat caràcter agrícola.

2) Greus problemes amb els accessos: la manca de bons accessos és evident i causa de preocupació, ja que serien a través d'una carretera secundària estreta i en mal estat (la carretera vella de Sant Llorenç).

3) Greus problemes de trànsit: és de sobres conegut que totes les indústries necessiten aprovisionar-se de materials i serveis, cosa que faria que les indústries que s'instal·lassin en aquests terrenys s'aprovisionassin d'altres indústries i magatzems que estan establerts en zones molt allunyades del lloc, cosa que provocaria un intens trànsit, tant pesant (camions i furgonetes) com normal (cotxes), al qual s'hauria d'afegir el trànsit causat pels usuaris i treballadors del polígon.

4) Greus problemes de competitivitat per a les indústries i greus problemes per als usuaris, ja que es procediria a la disgregació i partició de l'oferta industrial de Manacor.

5) Greus problemes estètics i d'impacte paisatgístic: Manacor no necessita una zona industrial a cada punt cardinal.
Per tot això, és clar que lloc triat no és l'ideal per fer el nou polígon.
L'anàlisi de referència no va contra el futur desenvolupament industrial de la ciutat, ja que consider que és molt necessari crear més sòl industrial per donar resposta a la forta demanda, però aquest sòl s'ha de crear de manera seriosa i raonable, amb lògica i previsió de futur.

Miquel Sansó. Manacor.