Mobilització contra el macroaeroport

TW
0

Un aeroport per a 38 milions de persones!!! Però si ara en rebem 19 milions i ja ens ofegam!!! Tenim greus problemes d'aigua "i no és rar ja que de cada dia veus més gespa pertot i els «yates» ben nets"; amb els fems i els residus no sabem què fer-ne; els hospitals i el seu personal estan just a punt de fer un dramàtic «crac»; l'energia elèctrica un dia d'aquests farà un pet sonat del qual en parlaran pertot arreu; els indígenens tenen dramàtics problemes per trobar la casa que sempre havien somiat; la pressió del parc automobilístic obliga a destruir més territori per construir carreteres, rotondes o autopistes "tan se val; el continu creixement econòmic i poblacional obliga sense remei a destruir més territori per fer més habitatges; la contínua arribada de «capitalistes vestits d'etiqueta» que amb la benedicció de Sa Senyora destrueixen el paisatge tradicional mallorquí; el món de la pagesia que prest només serà un record irrecuperable; les platges i les muntanyes estan sobresaturades de personal majoritàriament de fora; etc, etc, etc.

Ja fa uns anys que predic que la gran fallida, «el gran gol» ens ho va fer el Felipisme amb el macroaeroport de l'arquitecte Pere Nicolau i ningú de noltros va piular en contra. Per què clarament varem mirar cap a l'altre costat? M'agradaria que s'aclarés de per quina raó el món ecologista no ens revolucionàrem en contra d'aquell monstruós aeroport.

Està molt clar que si haguéssim mantengut l'aeroport en les antigues dimensions ara no plorariem per tot el que, impàvids i aterroritzats, estam contemplant a la nostra terra. Hem de ser conscients que si mantenim petites les portes d'entrada serà molt més fàcil controlar el creixement, doncs si no poden entrar ja no vendran. No tan sols vull predicar que és necessari aturar aquesta suïcida ampliació del ja monstruós aeroport, si no que pot ser que és més important reduir-lo novament a les dimensions i capacitats dels anys 90.

Reduint-lo guanyaríem els tan necessaris, "diuen", espai firal i de congressos, ja que els podriem aficar a alguna de les plantes de l'actual aeroport i no caldria construir-los de nou com se pensa fer imminentment. La contaminació provocada pels avions és molt més important que la dels cotxes ja que estan més a prop de la capa d'ozó. Serà necessària sens dubte la major mobilització vista a les Illes, per aturar el que ens pot dur definitivament a la perdició.

Carles Fluxà Salvà. Sóller