TW
0

Les xarxes de la informació han accentuat un procés de globalització de l'economia i no solament del transport de persones, que va ser l'inici de tot el moviment facilitant el flux d'intercomunicació dels creadors i augmentant el risc del mestissatge cultural. Però gràcies a aquesta nova forma de cultura i als seus suports tecnològics podem afirmar que el nou segle veurà augmentades les formes de protecció del patrimoni cultural ja que hem de trobar un nou espai per veure que en la xarxa de les xarxes es pugui emmagatzemar les noves formes de protecció del patrimoni cultural en totes les seves formes. L'única diferència o, més ben dit, controvèrsia que podem trobar a l'hora de desenvolupar les noves formes de comunicació i d'intercanvi cultural és que el seu suport tècnic i físic entri en conflicte amb el medi ambient i sigui una font de risc per al desenvolupament sostingut de la natura que ens envolta i així posi en perill el patrimoni natural i la reserva de la biosfera entrant en conflicte amb tot el planeta ja que la interacció ecològica és l'únic punt on es pot donar per cert el concepte de globalització universal, facem el que facem aquí en el nostre espai natural pot tenir efectes a l'altra punta del planeta, qui no recorda els tords radioactius que venien de Txernòbil.

Dins la societat de la informació que vivim és imprescindible que es creïn bancs de dades i bancs d'informació on estructuralment es pugui cercar desenvolupar i bolcar la informació per així poder ser compartida. No obstant això i en segons quins aspectes hem de crear també mesures per a la protecció i seguretat de certes informacions que poden resultar perilloses. Aquí és on les organitzacions nacionals de proteccions dels drets d'autor s'han de modernitzar per englobar les noves formes de comunicació, eines telemàtiques per exemple, i adequar en molts de cops les seves maneres i legislacions obsoletes al nou camí de la modernitat per tal de protegir de millor manera la creativitat dels artistes d'una banda i els empresaris culturals que de bona fe compleixen amb totes les seves obligacions fiscals per complir amb la societat i penalitzar d'altra banda els pirates que utilitzen les còpies fraudulentes per tal d'enganyar la gent oferint una qualitat menor i empobrint l'artista i tota la societat ja que el concepte solidaritat és un concepte oblidat en les seves ments.

No obstant aquesta protecció, pot dur certs riscos ja que si solament ens limitem a protegir les formes de producció de cada nació i a bloquejar l'entrada d'altres podem d'alguna manera empobrir el sistema i el sistema de prestacions i contra prestacions culturals es veuria perjudicat.

Un exemple clar del que volem dir està en la indústria musical, o l'audiovisual, ja que molts dels drets d'autors i de les produccions estan en poques mans i drets d'autor i tècnica també no van acompanyades.

Aquestes noves tecnologies han obert dins el camp de l'antropologia i de la sociologia cultural uns nous camps de relació fins ara mai entesos o imaginats; el que ara ens sembla, a alguns, una qüestió quasi bé quotidiana, no podem oblidar que el nivell d'usuaris d'Internet o el nivell de famílies que tenen un PC a casa seva ha augmentat de forma considerable, les xarxes digitals o la fibra òptica donen noves possibilitats a la velocitat de comunicació i s'han substituït noves formes a les societats desenvolupades, el correu tradicional per l'e"mail o correu electrònic, que dóna un cert aire de fredor a la comunicació a la qual ens haurem d'anar acostumant. Però d'altra banda ens dóna la possibilitat d'augmentar el nostre nivell de llibertat ja que a major grau d'informació, millor elecció farem ja que estarà basada en el coneixement.

Preservació i evolució van de la mà i han de ser utilitzades les tècniques modernes per poder donar un aire nou a la vella visió del món sense perdre de vista les arrels per així saber d'on venim i on volem arribar.