No hi ha dubte que hi ha campanyes publicitàries que tenen el
mèrit, enmig del bombardeig constant d'aquesta disciplina
mediàtica, de no deixar indiferents la massa de població a la qual
van dirigida. Sobretot si, majoritàriament, es fan en suport fix
(diari, tanca publicitària) i no es té com a referent (seria el cas
del verd d'una companyia de telefonia mòbil) un missatge aferradís
que cada dos per tres et pistolegen des de la televisió.
Tanmateix, com que tot pot ser polimorf; o com diria algú, tot
es pot agafar pel caire que crema, és també possible que una
campanya publicitària que, en el fons, vol mostrar"se una mica
agosarada i permissiva, (per tant, per a segons qui una mica
immoral) acabi convertint"se en un punt de partida per a una
reflexió moral.
Cal ressuscitar el plaer? Quin plaer? No és, el plaer, un valor
molt volàtil? Allò que ens donava gust ahir, avui ja no ens en
dóna... ¿Vivim sempre immersos en el plaer, feim sempre allò que
ens ve de gust, passam gust en allò que feim o, en canvi, som
esclaus de les nostres pròpies fites, dels nostres falsos
convencionalismes? Per què, avui que potser s'hi escau, no
aprofitam aquest diumenge de glòria, de resurrecció, per
reflexionar"hi una mica. ¿Ens permet el mundanal trull, les
presses, les exigències, els rànquings de fang que sempre ens
edificam, anar una mica més enllà de la nostra capacitat
fisiològica, o com a mínim al límit, o en canvi tots aquests
factors ens escapcen, si no ens bloquegen, la nostra capacitat
lúdica i libídica? En aquest món que presumim sense complexos, hem
superat el tabú de la promiscuïtat més enllà del convencionalisme
de la parella, encara que sigui de fet? Algú veu algun indici que
la nostra societat avanci vers l'ideal del Jardí de les delícies
que pintà El Bosco? La múltiple oferta, ergo la demanda, de sexe
virtual, internàutic, és símptoma de frugalitat o d'onanismes
pansits i reprimits?
I perquè ningú no em digui que només pens en una cosa, què me'n
deis d'aquesta luxúria d'estar"se més temps rascant la barca que no
navegant? O de pintar el doble de jocs de persianes, durant les
vacances, o duplicar la hipoteca, per presumir de segona
residència? I a quantes espipellades no es renuncien per no
acabdalar una mica de panxeta de no res, que ni mata ni espanta,
quan hem estat nosaltres mateixos els qui ens hem fet la mesura?
Per què ens la feim tan estricta? Per donar feina als gimnasos, les
saunes, endocrins i clíniques de bellesa? Perquè pugui triomfar als
restaurants l'estil minimalista? ¿Quina cara posaria, un monjo
golafre del renaixement, si el duien a sopar a aquests restaurants
de moda, que et posen un plat com una roda de carro i llavors la
tita l'has de pescar, tot fent windsurf per dins uns reguinyols de
domàtiques en forma de rosa, de lletuga sargida amb patrons d'alta
costura, de ravenets amb cagaradetes de no sé què que li donen el
toc de distinció, ornat també amb una basseta de salsa de color
mostruari de titanlux? I si a més a més, li fessin pagar la broma?
No trobau que ja és ben hora que, amb permís del colesterol i la
hipertensió, ressuscitem molts de plaers? Aquí, modestament i des
de la insignificància més absoluta, teniu un voluntari que s'apunta
a qualsevol campanya d'aquesta mena, encara que sigui amb caràcter
experimental
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.