El metro de tots

TW
0

Ningú no dubta que construir un metro avui en dia és caríssim, però tothom sap que o es prenen mesures valentes per cercar solucions del segle XXI o Palma i els seus voltants serà irrespirable "si no ho és ja" en molts pocs anys. Per tant, parlar d'un ferrocarril metropolità soterrat és, abans d'una altra cosa, enterrar la política. L'única manera de fer possible aquesta iniciativa llançada des de la Conselleria d'Obres Públiques pel seu nou titular Josep Antoni Ferrer és unir totes les institucions, i això només com a primera passa. No tindrem mai metro sense la participació activa i la cohesió d'un Govern balear governat per l'esquerra, un Consell Insular controlat pels nacionalistes, un Ajuntament de Palma dirigit pel PP i altres ajuntaments interessats però de diferent significació ideològica. I fins i tot així mancaran suports de Madrid i de Brussel·les. I encara més: així com a passat a Bilbao, la participació i el suport de les organitzacions empresarials i financeres pot ser decisiva. En definitiva, el metro de la badia de Palma és un objectiu de país i, tal volta, és un bon botó de mostra per comprovar si, a la pràctica, aquesta societat es pot comportar com un país de veritat. Però els guanys poden ser enormes. Connectar la badia amb un servei ràpid i eficient beneficia tothom i, sobretot, permetria assolir una ciutat d'àrea metropolitana i unes zones turístiques menys saturades i irrespirables. En el fons, és una solució mediambiental, a part d'una aposta que es podria convertir en un gran llegat per a les generacions futures.