Comparacions odioses
Fa uns dies vaig haver de passar moltes hores a l'aeroport de Barajas; hi estava de trànsit. Defora plovia i no m'ho pagava pegar un bot a Madrid. Per fer temps, vaig rodolar amunt i avall per dins l'aeroport i, sense voler, aviat em vaig adonar d'un bon grapat de detalls significatius que, una vegada més, fan evident un greuge comparatiu.
Tot en gros, la fastuositat de les terminals és cridanera si la comparam amb la del nostre aeroport. Però espigolant un poc més podem comparar-ne els acabats. Sols caminant ulls baixos, es veu que l'enrajolat és tot de marbre; quan camineu pel nostre, fixau-vos en el trespol i veureu quina diferència. Si us vénen ganes de fer un roll i anau als excusats, la diferència és abismal; els nostres, a més de fer pena, farien oi al rei porc.
Em pegà la llegiguera, vaig anar a la llibreria i vaig demanar si tenien llibres en català... Ca barret!, no n'hi havia i em miraren com si hagués demanat una cosa de l'altre món. Però, això sí, n'hi havia en anglès, en alemany (no sé si en francès). Tanta sort que pertanyem a un país on els que parlam en català tenim la nostra llengua protegida per la Constitució (cosa que no tenen l'anglès, ni l'alemany).
Per anar d'una terminal a una altra, ja ho sabeu, s'ha d'agafar un metro de doble via per no perdre temps, mentre que nosaltres, per fer uns quants metres de trinxera a Santa Maria o fer passar el tren per davall Manacor (sols un 700 metres), no ho podem fer perquè surt massa car i hem d'enviar els nostres doblers a Madrid
I pensar que aquest aeroport de Madrid que hem pagat tots i ara que és nou de trinca prest es privatitzarà (almanco en part) i els guanys aniran a butxaques privades dels que ja les tenen prou plenes...
L'espoli fiscal funciona que és una monada. El centre és el centre i la perifèria és una altra cosa; no hem de voler comparar la capital d'Espanya amb una provincieta com Mallorca, ni un madrileny amb un mallorquí. Encara hi ha classes i cadascú al seu lloc i els porcs a la soll. Que no és vera?
MARIANO MORAGUES RIBAS. Pina.
Opinió | Cartes al director
Cartes dels lectors
11/02/11 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
2 comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Escalivat: No hi he passat, però segons m'han dit també és fastuosa i segurament també es privatitzarà. El que és clar és que nosaltres pintam poc. Gràcies pel comentari.
Sr. Mariano Moragues: Ha passat per la nova terminal de l'aroport de Barcelona?