TW
0

Sobra autonomia?
En falta. En tenim? N'hem tenguda mai? Els senyors Aznar i Zapatero pensen que això de les autonomies no funciona. Quin descobriment! Com ho poden saber si no som autònoms en els doblers? Com pot funcionar i es pot estalviar si es dupliquen els serveis, uns perque els han d'assumir (de vegades, com en el nostre cas, molt mal dotats) i els altres perquè no els volen amollar (els serveis sí, la paga i els càrrecs no)? Els ciutadans pagam dues o més vegades per una feina que es passen l'un a l'altre i vas de finestreta en finestreta. En tenim la culpa nosaltres, doncs? No. Pagam un bon sou als qui comanden precisament per ser servits. I per què no s'entenen? Idò, perque ningú no vol perdre la seva mossegada. Els empresaris pensen que sobren administracions, simplement, perquè les han de pagar i es troben molt millor sense que ningú els controli, però bé que encalcen la Policia i ells o els seus treballadors van a l'hospital o duen els fills a escola. Potser, senyors presidents, ministres, diputats varis, consellers varis, batles, regidors, assessors i més barruts assessors, si deixéssiu totes les cadires que feu indignes i inútils, el país hi guanyaria molt. Pot ser que si el funcionariat, que és el que realment fa la feina, tingués vertaderes possibilitats de promoció fins a alts càrrecs, com a Alemanya per exemple, i no tinguessin per damunt un assessor inútil (i que, a més, cobra i encara desbarata o, en el pitjor cas, roba), passaríem amb menys de la meitat de doblers. Però, senyors presidents, no és ver que a vostès el que diem no se'ls ha ocorregut? I és clar que ho saben, però ni ho volen ni ho poden fer, de manera que no ens vinguin amb cançons, perquè som pobres però no beneits. No sobren autonomies. Hi sobren vostès i tots els barruts com vostès. Després, ja en parlarem.
BERNAT MOREY COLOMAR. Sta Eugènia.

Business opinió?
(A propòsit de les crítiques de Pere Muñoz a Joana Barceló).
Sempre són respectables les opinions crítiques sobre qualsevol tasca de govern. Sobre la política turística de les Balears, no és només respectable, sinó necessària. La importància del turisme aconsella establir "zones d' amplis acords", però a mi no m'agraden els anomenats "pactes d'estat", que solen amagar la pretensió d'imposar la política dels poderosos i de negar polítiques turístiques alternatives. (Una democràcia de consens permanent no duraria pas gaire com a democràcia, diu Tony Judt en el seu llibre El món no se'n surt).
Tanmateix, l'atac contra la consellera de Turisme i Treball que, el passat dia 18, va fer Pere Muñoz en el seu habitual article al dBalears dels dimarts crec que passa de mida. Una cosa és opinar críticament i una altra és aprofitar el privilegi de qui té una tribuna setmanal per tractar d'incompetent una consellera. (Pensava que els insults eren marca registrada de la brunete mediática).
Segur que Pere Muñoz no té cap discrepància de business amb la conselleria del carrer de Montenegro? Ens ho podria explicar cap dimarts?
RAFAEL BORRÀS ENSENYAT. Ciutat.

Disculpes a W-mega
L'altre dia, vaig tenir un incident amb un dependent de la tenda d'informàtica W-mega del carrer del 31 de Desembre a causa d'un producte que havia deixat en garantia. Per un error meu imperdonable, vaig posar en dubte la paraula i l'honorabilitat d'aquest senyor, que va aguantar estoicament i amb una paciència infinita els improperis provocats per la meva estúpida confusió. Des d'aquí, vull demanar-li'n disculpes públicament i reafirmar-li la confiança que de fa molts anys he dipositat en la seva empresa, que mai no m'ha decebut.
JOAN POL FIOL. Palma.

L'edifici de Gesa
No comprenc per què Cort vol fer sales d'exposicions, un restaurant i un quarter de la Policia Local a l'edifici de Gesa, mentre no presenta cap alternativa seriosa per a l'autopista que passa per davant i que xapa aquesta zona de la costa. Crec que un mínim de coherència hauria de suposar, primer, aportar una solució per a aquesta autopista i després escometre les obres per rehabilitar l'edifici. Pens que es comencen les obres pel terrat. Ja succeí amb el palau de congressos, també aferrat a l'autopista (és això legal?), sense aprovar abans la reordenació del trànsit a la zona. Consider que els polítics només cerquen solucions fàcils sense pensar en les conseqüències. Quin futur té aquella zona sense que s'hi arregli el trànsit i es trenqui la barrera amb la línia de la costa? I què tenim ara? inversions multimilionàries de doblers públics sense saber ben bé on anam. Calvo viu immersa en la improvisació. I ho pagaran els ciutadans: pel que s'ha gastat fins ara i pel que costarà la solució final.
MARTA LLOPIS. Palma.