Reflexions de Fidel, Sancho i Enrique Sastre
Dia 13 passat, en aquesta secció de cartes, el Sr. Enrique Sastre, qui afirma ser "gran coneixedor de la realitat Cubana", en contestava una de meva sobre Fidel, publicada dia 9 passat. En una ostentació d'odi i no sé quantes coses més cap a la Revolució Cubana i al seu màxim líder, responent a la meva carta Reflexions de Fidel, fa afirmacions com que només un cínic o ignorant (o sigui, jo) pot escriure bestieses per defensar la Revolució i Fidel
Castro. El Sr. Sastre arriba a dir que el meu escrit li fa ganes de "riure".
Però li diré, responent a les seves acusacions o afirmacions, que a Mallorca són moltes, moltes, les persones (sindicalistes, polítics, empresaris, ciutadans corrents...) que des de fa molts anys (amb els meus defectes i virtuts) em coneixen molt bé. I que amb coneixement de causa i al marge d'ideologies, estic segur que no tindran inconvenient a aclarir o informar amb luxe de detalls dels meus defectes i virtuts.
D'altra banda, Sr. Sastre, seria interessant saber quan visità vostè Cuba, amb quin interès ho va fer, amb qui es va renir per arribar a les seves conclusions i per fer-me acusacions amb tanta lleugeresa. Vull aprofitar per informar-lo, Sr. Sastre, que, segons la Unesco, Cuba és el país amb més metges i mestres per càpita del món i que el nivell o qualitat de vida en tots els aspectes i amb molta diferència és el mes elevat del tercer món, i un llarg etcètera que per exigència d'espai no puc esmentar. I la Unesco no és gens sospitosa de ser un satèl·lit castrista o de Cuba, un país pobre i sense matèries primeres, malgrat sofrir un bloqueig genocida que dura des de fa més de 50 anys per part del país més poderós que mai no ha existit: l'imperi ianqui.
Sr. Sastre, davant tanta evidència, no hi ha dubte que vostè, com a mínim, és una mica ignorant. El seu grau de cinisme el deix enlaire.
Per acabar, Sr. Sastre, eig que el meu escrit, entre altres, el fa "riure".Ans el contrari, a mi el seu em fa pena, molta pena. De veritat!
BARTOMEU SANCHO. L'Havana.
Opinió | Cartes al director
Cartes dels lectors
17/09/10 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.