A Santa Maria volem tren trinxera (com a mínim)
Actualment, el poble de Santa Maria es troba dividit pel tancament de les vies del tren (amb l'excepció dels tres passos a nivell: de Can Franco, Coanegra i la Síquia).
Aquesta divisió actual s'anirà agreujant progressivament amb la imminent electrificació de la línia, que portarà implícita un augment de les freqüències i el tancament de les barreres dels passos a nivell amb molta més freqüència.
El 2011 els trens elèctrics amb els cables de la línia catenària creuaran el poble amb un gran impacte per Sta. Maria.
Per aconseguir un soterrament complet del tren, tal com ens agradaria a la gent que vivim a Santa Maria, és necessari primer excavar una trinxera i ubicar-hi a dins les vies. El més important és, almenys, executar la trinxera, perquè un cop executada es podria tapar en el futur i completar-ne el soterrament. Així es recuperaria l'espai que actualment ocupa el tren i es podria convertir en un gran espai públic urbà, per exemple en un passeig i/o zona verda. Això eliminaria definitivament l'impacte actual i futur del tren en el pas per Sta. Maria.
La proposta de trinxera és la primera fase d'un possible soterrament complet i és una proposta limitada, parcial i incompleta, perquè té en compte, de manera molt responsable, la situació de crisi actual i la manca de doblers per a inversions públiques.
Tot i que allò ideal hauria estat haver iniciat l'obra de la trinxera fa més de 10 mesos (la Plataforma així ho vàrem sol·licitar per evitar una despesa addicional innecessària), l'obra de la trinxera encara és viable i compatible amb l'electrificació de la línia.
Volem remarcar que com més despesa facin en l'electrificació, i les seves conseqüències implícites, més costosa serà després la trinxera, ja que s'haurà de deselectrificar el tram afectat i electrificar dues vies provisionals en comptes d'una.
Per totes aquestes raons, s'ha d'aconseguir la trinxera ara i no ens valen falses promeses o simples compromisos de futur. Santa Maria quedarà més separada, més impactada, amb més perills i el no fer-hi res no és una proposta aceptable per la seva irresponsabilitat!
El projecte de trinxera és sens dubte l'opció més beneficiosa per a tots i en tots els sentits (d'inversió pública, ecològic, de seguretat, de mobilitat, etc.) i els doblers públics són per invertir en projectes que millorin el futur.
MARIA NEUS COMAS, PORTAVEU DE LA PLATAFORMA SANTA MARIA VOLEM EL TREN EN TRINXERA.
Opinió | Cartes al director
Bústia
Palma16/06/10 0:00
També a Opinió
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Ara resulta que es tren, que sempre s'havia integrat perfectament dins es paisatge, hi suposa un greu impacte, com una vergonya a amagar. Es tren de Sóller té catenària i no fa mica lleig en es paisatge de sa serra de Tramuntana, que jo sàpiga. I, a més, és polit veure passar es tren, cosa que no succeeix a cada moment, com a cada moment d'un partit de futbol no es marca un gol. I des des tren es poden veure uns paisatges preciosos. Cosa que se'n va en orris si el soterren dins una llarga trinxera o, pitjor, dins un túnel
Si els santamariers fessin igual que varen fer els porrerencs l'any 1954, que en un dia varen fer la carretera a Monti-Sion...
"Actualment, el poble de Santa Maria es troba dividit pel tancament de les vies del tren"? estic flipant, en serio diuen que el poble està dividit? Només hi ha 4 cases a l'altra part de la via. Cases per cert, de bona qüalitat. La pregutna és: ja existien aquestes cases abans que passes el tren? La resposta és NO. El tren fa més d'un segle que passa per allà i no hi havia cases. Per tant, quan la gent es va fer aquestes cases ja sabia que algun dia els passos a nivell es tancaria. A més, es curiós que l'arquitecte que du a terme aquest gran projecte tengui un solar que, amb el passeig, pujarà de valor. Coincidències? Ja està bé que 4 persones, manipuladors i interessats facin i desfàcin a voler. A més, mentre durin les obres (10 mesos diuen ells), s¡interromprà la línia i que em de fer els qui empram el tren? ens fotem per cuatre malcriats?