TW
3

Guillem Colom i Ferrà
Davant una iniciativa tan lloable com la de remarcar mitjançant una placa en el carrer Estudi General el record dels escriptors M. Antònia Salvà i Llorenç Villalonga, no deixa de sorprendre i d'entristir l'oblit de Guillem Colom i Ferrà, que va ser coetani dels dos autors distingits. No hem d'oblidar que fou un dels membres fundadors de l'Associació per la Cultura de Mallorca i que va ser "l'ànima" d'unes tertúlies clandestines a la seva casa de Palma, al carrer de Zanglada, que conformaren el magre ambient literari de la postguerra mallorquina. Fou un excel·lent traductor(Longfellow, Mistral, Camoens...), poeta reconegut, Mestre en Gai Saber i mantenidor i membre del Felibrige entre d'altres mèrits. Les seves obres teatrals foren estrenades amb èxit en vida de l'autor en teatres de Mallorca i també al Romea de Barcelona (Antígona). Només deman que s'esmeni l'errada.
CATALINA MARIA LLITERAS. Palma.

Abocador il·legal
Després d'haver enviat una instància -i posteriorment un e-mail recordant-ho- a l'Ajuntament de Porreres, dirigida al responsable de Medi Ambient, sobre el lamentable i perillós estat de l'antiga gravera de Son Mora Negri i els voltants (adjuntant-hi fotografies), encara és hora de rebre una resposta sobre quines són les mesures que tenen pensades executar abans que algú hi caigui, s'hi produeixi un incendi o se'n filtrin substàncies tòxiques als pous del veïnatge.

No crec que sigui demanar massa que la primera passa de recuperació sigui un tancat, d'una banda, per assegurar que ningú no hi caigui i, d'una altra, per posar-ho més difícil als incívics que es pensen que Son Mora Negri és un abocador (que ho és, però il·legal). També em sorprèn que la Guàrdia Civil no hi hagi pres cap mesura, perquè vull suposar que ronden per aquella zona, que pertany al terme municipal de Porreres. Així mateix, és estrany que l'avioneta que patrulla cercant cases il·legals no hagi vist aquest enorme forat ple de fems -i, de passada, també tots els habitatges i les obres que s'hi han fet sense permís.

Els veïns d'aquests terrenys pagam els nostres impostos, com tothom, i hem d'aguantar que els camins estiguin plens de la brossa que llancen els domingueros i els obrers sense seny. Això encara, però haver de suportar una antiga gravera convertida en femeter i sense gens de seguretat a mi, personalment, m'indigna, ja que tinc un infant d'un any i no puc anar a passejar amb ell per aquella zona tranquil·lament perquè pot caure gravera avall o agafar vidres, casquets i altres "merdes" que hi ha pels voltants. Per tot això, em comunic amb vosaltres perquè ho pugueu fer públic si així ho estimau i amb l'esperança que potser així l'Ajuntament de Porreres es posarà en contacte amb qui en sigui responsable i prendrà les mesures que cregui convenients. Us hi adjunt fotografies preses aquest mes de març.
GUILLEMA FULLANA PASTOR. Porreres.

Llengua catalana
Que visca la democràcia
i la llibertat d'expressió,
ha sorgit la gran buranya,
vosaltres sou la inquisició.

Quina manca de cultura,
quines ganes d'empipar
i d'anar contra natura,
de dividir i d'embullar.

Tu que parles foraster
escridassant fas comèdia
defensant els botiflers
que trenquen la convivència.

Després de la botilada
defenseu els mallorquins
vaja una gran bajanada!!!!!
ja que no ens podeu sofrir.

No vulgueu donar lliçons
de bondat i tolerància
perquè les vostres raons
són xafar la convivència.

Sou llops amb pell de xotet,
uns lleons esgarrifosos,
mos veneu uns confitets
ben podrits i ben mostosos.

A un moix mai li hem dit gat
i que tens de poca cultura,
però lo trist de tot plegat
és que al fems ara se li diu "basura".

A Llucmajor diuen xixeros,
a Sóller i Felanitx estiraguessons,
a Ciutat els diem pèsols,
ja ens diràs què vols dir amb aquestes raons.

Que expliqui l'inquisidor
quina diferència hi ha
entre el català de les Illes
i el que es parla més enllà.

I ja estam farts de sentir
tants de dois i bajanades;
deixeu ja de dividir,
les cartes ja les heu mostrades.
ANTÒNIA LUCENA CANYELLES. Palma.