TW
0

Som un grup de pares i mares que no estam d'acord amb les passes que es fan per aconseguir una escola nova a Maria, o sigui, res. Les paraules se les endú el vent i no perquè ens hagin dit de la Conselleria que estudiaran el cas i feran un esforç per incloure-ho al pressupost que s'elaborarà al maig o juny haguem d'estar contents. Tot això significa per a qui no ho entengui que estiguem callats un parell de mesos més, el temps necessari perquè ells pensin una altra excusa i així anar passant el temps, com els anys que han anat passant fins ara amb la promesa d'una escola nova.

La majoria de pobles tenen una escola, a Maria en tenim tres: dues de la república, que no per això vulguem dir que no tenen el seu encant arquitectònic (però no per fer-hi escola); i una del 78, què és la més ruïnosa de totes (per no dir altres paraules més fortes). Els infants que assisteixen a l'escola matinera ho han de fer a un racó d'una aula compartida amb el material de l'assossiació de l'escola de música, aula de suport,... per cert, plena de goteres! A l'aula de psicomotricitat són els matalassos (d'anar a dormir) que protegeixen els infants perquè no juguin dins l'humitat, què és molta; a la sala de professors d'infantil hi falta un tros de sòtil, quina sort que no caigués damunt ningú! per no dir que els banys s'embossen sovint... A les escoles de primària (de dalt) hi ha moltes deficiències més: són plenes d'escales tant per anar al pati com per anar a l'aula d'anglès, música, gimnàs... això fa que si un infant du una cama enguixada li costi molt desplaçar-se, ja ni parlam que en vengués un amb una cadira de rodes... I a l'aula de primer de primària hi fa una olor de «merda» que no s'hi pot estar i la mestra ha de tenir un ambientador devora la porta.

L'edifici nou, el «búnquer», on té el pla d'evacuació requerit per la Conselleria? Perquè si hi ha un denou tots els nostres fills, amb els altres membres que hi pugui haver, hi quedaran a dedins, ja que l'accés a les aules es fa per una única escala (i ben estreta) i no hi ha altra sortida possible. A aquest edifici sí que no hi ha ni rampes ni res per als nins que no es puguin desplaçar per ells mateixos. El menjador comparteix espai amb l'aula d'ordinadors i audiovisuals, per això els infants que hi mengen ho fan envoltats d'aparells informàtics, per no dir que també hi ha una cuina de butà amb la seva bombona sense cap mena d'instal·lació ni cap extintor, i les piques d'escurar els plats bruts. El rentaplats està dins la biblioteca, on comparteix espai amb els llibres de lectura i consulta. Per cert, si passau pel carrer Àngel Madrigal podreu observar el crui que té l'edifici a la part alta: s'hi pot passar la mà. Els nostres fills es veuen obligats a respirar dins un ambient ple d'humitat i floridura, i això perjudica molt els infants que tenen problemes respiratoris. Per tot això i moltíssimes altres deficiències dels edificis escolars, demanam una escola nova ja, però que sigui ja!!!!!!

Maria Rosa. (Rebuda per e-mail).