TW
0

Sr. director: De fa bastants d'anys, d'abans que ens pegàs l'actual «anglesitis», al col·legi Marià Aguiló tenen un projecte d'aprenentatge Anglès, ferm, que funciona, i sembla que ja té més adeptes, consistent a impartir aquesta assignatura ja des d'Infantil, i es fa en anglès absolut (adaptat al seu capet, és clar). Pareix esser que l'èxit del projecte depèn del fet que els més petecos no han de detectar que la mestra també parla català o castellà; tant és així que les mestres d'aquest projecte han de parlar exclusivament anglès fins i tot fora de l'aula, i fins i tot per anar a fer la compra en tres quilòmetres de radi cal vigilar la presència de possibles alumnes i, si és el cas, «comprar en anglès». No serveix tothom per a això, necessita una dosi de voluntariat. L'altra part del projecte és, en les pròximes etapes, impartir una altra assignatura convencional en anglès.

Atès que per a aquest projecte cal un professorat força preparat, per al curs anterior es va demanar un professor de reforç, però l'equip Fiol no ho va poder atendre perquè estava engrescat en el seu projecte estrella per dinamitar el català: el Trilingüisme.

Per al curs present l'equip Fiol va fer el seu envit: si s'apuntaven al Trilingüisme tendrien els professors que demanassin, ordinadors, pinturetes Alpina i una bossa de xucla-xups. El Claustre va «picar»: si tanmateix anam en aquesta línia, digueren, val més que agafem els ordinadors i la resta, ara que en donen.

Ves per on! Hi ha canvi de govern i, naturalment, la primera cosa que fa és aparcar el projecte; dinamita aquell, amb la qual cosa al Marià Aguiló es tornen a quedar amb un pam de nassos i, com que aparentment l'equip Galmés no ha entès res, encara els lleven un mestre, amb la qual cosa aquella assignatura extra que s'havia d'impartir tota en anglès, ara va coixa.

I arribam a dia 19 d'octubre i al Balears llegim una cosa així: La consellera d'Educació anuncià ahir la posada en marxa, a partir del pròxim curs, del Pla de tercera llengua, que consisteix en la introducció de l'ensenyament d'una assignatura en una llengua estrangera... i per millorar la presència de l'anglès en el currículum, s'inclourà en l'educació infantil...

Aparentment és el mateix i resulta que només marejam i donam voltes per tornar allà on érem, però hi ha una diferència cabdal: la consellera té un projecte, mentre que el Marià Aguiló té una realitat. Sí, el projecte d'Anglès, a pesar de tot, encara funciona, però si el que volem és fer perdre la il·lusió als pocs funcionaris que encara en tenen, anam bé. De moment un periodista ha anat a investigar per què a uns alumnes els feren dur sabó personal. I així s'escriu la història: uns la dibuixen i uns altres fan buratxos i hi pinten.

Pere Llofriu. (Rebuda per e-mail).