TW
0

Nadal és una època en què el consumisme més esbojarrat s'ensenyoreix de tots nosaltres. És un bon moment perquè les ONG facin campanyes destinades a conscienciar-nos de la necessitat de ser solidaris amb els més desfavorits. El missatge que ens transmeten sovint ens toca en el viu.

Aquestes passades festes de Nadal, emperò, he tengut una sensació una mica agredolça en l'aspecte de la solidaritat amb els més desvalguts, talment com si "m'haguessin duit a sentir el sermó", que en diuen. Ingenu de mi, vaig apressar-me a adquirir pel preu de 5 euros un "bolígraf solidari" en el marc d'una campanya que, amb el títol de "un juguete, una ilusión", anava destinada a aconseguir que tots els nins del món poguessin gaudir d'una jugueta. No va ser fins després que vaig veure qui n'era el patrocinador: la Generalitat Valenciana, una institució que per ventura és un exemple de solidaritat amb el tercer món, però que també s'ha revelat altament insolidària en molts altres aspectes que ja coneixem. Esper que els meus cinc euros anassin efectivament destinats a la causa per què els vaig gastar i no a polítiques destinades a la destrucció del territori o al desprestigi de la llengua catalana.