Sobre una telefonada a l'112

TW
0

El dia 22 de juliol la carta al director era d'una ciutadana que es queixava del servei d'emergències de l'112. Em pareix bé que la gent es queixi, perquè tots som humans i tot perfecte sempre no es pot fer.

Aquesta «ciutadana» diu que l'112 li va prendre nota per una persona que aparentment no es trobava bé; aparentment. Es queixa que l'112 la va tornar a cridar queixant-se i xerrant-li de molt mala manera. Després xerra dels codis vermells, que no té res a veure amb el tema inicial de la queixa. I finalment diu que no tornarà a telefonar-hi.

Firmà així: Una ciutadana que no ho va fer bé.

Definitivament aquesta ciutadana no ho va fer bé. La primera cosa a fer si té cap queixa del servei d'emergències és queixar-se al centre i no en els diaris, i la crítica hauria estat constructiva i no destructiva com ho ha estat, per l'esquena.

Segon: Com sap la ciutadana que va ser l'uudos que va tornar a cridar? Va ser el 061 qui va tornar a cridar i el motiu era per confirmar que aquesta persona estava malament i confirmar-ne la gravetat per no mobilitzar un recurs inútilment, com passa més de 50 vegades cada dia. S'envien recursos amb el seu cost (benzina, efectius) i amb el seu risc, perquè quan una ambulància o un cotxe de policia van a un servei, van amb velocitat posant en risc les seves vides i la dels altres perquè a més arribin i finalment l'afectat digui que no volia res.

Això deriva en el fet que quan fa falta realment un recurs, aquest està en un servei no procedent. Això a la vegada fa que es torbi més a arribar a serveis urgents, perquè pareix que la gent pensa que en aquell moment només està la seva emergència i això no és veritat. Moltes de vegades, per no haver comprovat si hi havia emergència real, s'han desplaçat mitjans que no eren necessaris, fet que ha retardat l'arribada a un servei necessari, i això es podria estalviar amb una mica de col·laboració per part del ciutadà. Després vénen les queixes per la demora. Per qui crida és molt fàcil dir que es posi en marxa un recurs, però els recursos són limitats i les emergències moltes, per això s'han d'establir prioritats i confirmar la urgència. Troba aquesta ciutadana que és l'ambulància que està en un servei la que ha de venir a confirmar que la persona no es troba bé si la persona que cridava era a un metre?

Sense voler ofendre aquesta persona, em pareix que abans de queixar-se s'hauria d'informar una mica, perquè m'ha semblat que xerrava des de la ignorància, a més de deixar en ridícul l'112, en aquest cas injustament.

F. Àlvarez. (Rebuda per e-mail).