TW
0

Estic més que segur que poques famílies són aquelles que no han rebut recentment una cridada de qualque companyia telefònica a ca seva. O almenys jo sóc un dels malsortats. Sembla que ara els distints operadors estan en plena lluita per captar clients que contractin una línia adsl, i no tenen altra idea més original que aplicar un deplorable telemàrqueting. Et criden a casa, et demanen si tens internet i, independentment que en tinguis o no, t'oferten un kit que a primera vista és molt suculent -realment sempre hi ha la trampa-. Així que decideixes i punt. Però els problemes no estan en el procediment, sinó en la forma. És una falta de professionalitat que no es revisin les bases de dades i el teu propi operador, amb qui tens contractat una línia fa temps, et cridi i et demani si tens internet. S'ho haurien de fer mirar, perquè l'operadora que em va telefonar -segurament trobant el telèfon a la guia-, fent la seva feina, es va quedar una mica parada quan vaig respondre que ja era client. Se sentiren unes rialles de fons i es tallà el telèfon...

I això només és un cas anecdòtic, sense oblidar-nos del cas més sovint en què un mateix operador t'emmetzina constantment fins al punt de semblar una segona mare al telèfon. Està clar que les grans companyies -no només de telèfon- han apostat pel telemàrqueting com a via de promoció. Evitar que et cridin a ca teva és molt difícil, ja que «l'spam telefònic» és molt difícil de frenar, i únicament s'aconsella revelar el menys possible les dades personals, o bé donar-te d'alta en llistes que et depuren de publicitat no desitjada. Massa feina pels consumidors!

Juanma Ojand, (rebuda per e-mail).