Emaya. Servei de neteja

TW
0

971764142 (Atenció 24 hores). Buenos días, si desea ser atendido en castellano pulse tecla uno, si desea ser atendido en catalán pulse tecla dos. Fins aquí val, haurien pogut fer el text oral en català, però ja sabem que d'aquest ajuntament no podem esperar res a favor del català (pensau si no en els indignants sons guturals en castellà depijo ennassat (gangoso en castellà) de la màquina per indicar les aturades de l'EMT). Prem la tecla dos. Sorpresa, perplexitat. Em surt una veu parlant en anglès. La primera impressió d'un ciutadà com jo que escolta això és: se'n foten de mi a la cara! Repetesc la trucada tres vegades, però no, és així! Escric aquesta carta perquè Emaya tal vegada no s'ha adonat de l'errada. Per favor, solucionau el problema ja, no fa rialles. Ignor què passa si prem el botó u (no vull gastar més doblers), tal vegada t'atenen en rus. Deixaré que els germans castellans facin les seves provatures. En realitat jo telefonava per denunciar que el meu carrer està molt brut, que els netejadors no passen tots els dies, que el contenidor de fems està romput, que els meus conciutadans no tiren el fems quan toca i que molts no usen les papereres, que per favor passi un inspector de tant en tant a mirar. Però es veu que hauré d'aprendre l'anglès per dir tot això. Sabia que hi havia un cert distanciament entre els ciutadans i l'Ajuntament, però no m'imaginava que arribàs fins a aquests extrems.

Jordi Bibiloni Rotger. (Rebuda per e-mail).