S'ha parlat aquests dies de la imatge tercermundista de l'aeroport de Palma, i la veritat és que és cert, però no perquè el personal de neteja hagi exercit el seu dret a la vaga (no crec que al tercer món hi hagi molt d'això) sinó per la manera en la qual Recursos Humans d'Aena-Palma gestiona el seu propi personal. Com mostra un botó: parlem del personal de la Divisió d'Operacions.
Aquests senyors s'ocupen de gestionar tot el que passa des que un avió surt de la pista i els passatgers se'n van i viceversa. És a dir, allà on ocorren la majoria dels incidents i accidents aeris.
La Sotsdirecció Xeral de Formación de la Xunta (l'homònim de la Direcció general de Formació del Govern), per exemple, ofereix un curs d'Operador de Centres de Facilitació Aeroportuària de 660 hores (teòrics 190, pràctics 440 i 30 d'avaluacions), ben igual que el curs FOAA (Facilitació d'Operacions Aeronàutiques i Aeroportuàries) de 70 hores per EAO (Ensenyament Assistit per Ordinador) que teòricament es realitza a Aena, sense cap pràctica, i que porta sense actualitzar-se des del 1999 (el segle passat, en una paraula). Això teòricament, perquè com a Aena-Palma tots els treballadors naixem ensenyats (així ha de ser, és que som tan llests!) que el nostre departament de Recursos Humans posa a treballar persones que no han vist en la seva vida un aeroport després de venir quatre dematins (per formalitzar la paperassa laboral).
Joan Carles Planells Vives. Sindicat independent de col·lectius aeronàutics. (Rebuda per e-mail).
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.