Preguntes al regidor Rodrigo de Santos

TW
0

Explicacions que hauria de donar el Sr. De Santos als ciutadans de Mallorca: Per què modificar el PGOU de Palma per fer un polígon per al sector del rent a car quan el noranta-cinc per cent de les empreses d'aquest sector NO vol aquest polígon?

Per què incompleix l'acord del ple de l'Ajuntament pres per unanimitat de tots els partits polítics, el 31 de juliol de 2003, en què es va acordar que en cap cas no es produirà una classificació de terra que suposi lucre econòmic per als propietaris de sòl rústic ocupat fins ara de manera il·legal?

Per què en lloc de complir l'esmentat acord fa un regal als propietaris d'aquests terrenys ocupats il·legalment durant tants anys, convertint-los de rústics a industrials?

El Sr. De Santos hauria d'explicar a qui beneficia aquest polígon i per què té tant interès a requalificar aquests terrenys. Segons la meva opinió, se'n beneficien únicament els vuit o nou propietaris d'aquests terrenys rústics, alguns dels quals ni tan sols no tenen cotxes de lloguer. En canvi, utilitza la tapadora dels cotxes de lloguer per donar un gran cop urbanístic i facilitar l'activitat fraudulenta d'exportar cotxes de lloguer usats amb km zero, sense tenir en compte que perjudica totes les petites empreses de lloguer de cotxes de Mallorca que han estat i estan ubicades legalment als diferents pobles de l'Illa, com també els seus empleats. Uns tres mil aproximadament, que en els últims anys han anat perdent les seves feines a raó d'un 20% anual. En tractar-se de petites empreses, aquest fet no té la mateixa repercussió en l'opinió publica que si es tractàs d'una gran empresa, ja que la pèrdua d'aquestes feines és un degoteig continu que no té interès per als mitjans de comunicació, però l'efecte del qual és tan dramàtic com si una gran empresa deixàs sense ocupació sis-cents treballadors anuals. Aquest polígon i l'activitat d'exportació de cotxes de lloguer, que és per al que es crea, poden resultar tremendament nocius per a tot el transport balear. Tenint en compte que l'activitat d'exportació produeix uns beneficis enormes, aquestes empreses poden cobrar preus irrisoris en el lloguer dels cotxes. Qui agafarà un taxi per exemple per anar al nord de Mallorca, si pel mateix preu tindrà un cotxe de lloguer una setmana? La mateixa pregunta és vàlida per al servei discrecional, excursions i el transport públic en general. Com tindrem un transport públic de qualitat si ha de competir amb aquestes irregularitats? Ha pensat el Sr. De Santos el caos circulatori que pot suposar per a les carreteres adjacents la concentració de milers de cotxes en un polígon d'aquestes característiques? Aquests cotxes, per exportar-se com a cotxes usats, haurien de circular com a mínim sis mesos i recórrer sis mil quilòmetres, segons la legislació vigent. Una altra cosa és que a qui correspongui no li interessi complir la llei.

El Sr. De Santos ha d'explicar als ciutadans d'aquesta illa quins són els motius que el duen a beneficiar vuit amics en perjudici de la resta de ciutadans de Mallorca.