TW
0

El Govern espanyol del PSOE considera el català i el valencià dues llengües diferents. El ministre Moratinos ha tramès una carta al president de la UE i al de la Comissió europea en què demana l'oficialitat del català i el valencià per separat. Això es pot qualificar, sense cap mena de dubtes, com el súmmum de l'estupidesa humana.

Aquesta nova agressió contra la unitat de la nostra llengua només es pot entendre per l'ambient d'esquizofrènia, lingüística i política, que s'està covant en certs sectors mediàtics, econòmics i institucionals de l'altiplà. Un fet molt significatiu d'aquest forassenyat episodi és que el PP diu clarament que es mostra respectuós amb aquestes aberracions anticientífiques. Encara que el pitjor de tot és que la remor i el mormoleig mediàtic que provoquen els neoconservadors espanyolistes arrossega cap a posicions, radicalment irracionals, una part considerable del PSOE.

Perquè realment. Què és el valencià? És el català que es parla en el territori de la comunitat autònoma de l'Estat espanyol que s'anomena Comunitat Valenciana. Una altra definició més precisa. El Valencià és una de les varietats dialectals, pertanyent al bloc occidental, de la llengua catalana.

En definitiva, que de la mateixa manera que es consideraria un atzagaiada de primer ordre demanar l'oficialitat de l'extremeny o l'andalús a la UE, l'executiu espanyol s'hauria d'haver informat millor i, sobretot, hauria d'haver tingut més respecte per la plurinacionalitat i el plurilingüísme, abans d'haver comès aquesta greu injustícia lingüística i política.

Josep M. Loste, rebuda per e-mail.