TW
0

He parlat amb diversos amics de Menorca, i les Pitiüses, i estan tots que tallen claus, i no els manca raó.

Deu ser per afinitat.

«És que sols els mallorquins saben dir parauls d'amor? I nosaltres, què?» Me diuen, tots alçurats, fregant-me pel nas l'anunci que surt aquests dies als diaris.

Jo bé que els dic que no és res personal que tingui contra ells la colla que ens malgoverna, si no que «simplement» es tracta d'una passa més en els intents de dividir i afeblir la nostra nació catalana. Així la faran més manejable per part de la nació castellana, que no arriba a renunciar als seus somnis imperialistes. Amb aquests anuncis el que volen és reviscolar la vella i estúpida polèmica entre mallorquí i català.

Una altra ridícula iniciativa dins la mateixa línia de «dividir per vèncer» és la definició del valencià com a llengua, simplement publicant al BOE un Reial Decret (Voleu dir que el rei se llegeix tot el que li posen davant per signar?)

Perfecte: el PP ha convertit el govern espanyol en la riota de la comunitat lingüística internacional, i al mateix temps ha augmentat el meu currículum en una llengua més. Li estic molt agraït: les altres que conec me costaren molt més esforç.

Tornant allà on érem, se m'han queixat d'aquesta grosseria amics de Menorca, Eivissa i Formentera. En canvi, els qui no han tengut res a dir han estat els de Cabrera.


Pere Morey i Servera, (rebuda per e-mail).